loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تعامل ادراکی انسان با ایده های فضایی - هندسی در معماری

5 (1)

ناشر امیرکبیر

نویسنده عبدالحمید نقره کار

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 160

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 38515 10003022
60,000 57,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب مباحث یک رساله نظریه پردازی است، با عنوان کلی «نسبت مکتب اسلام با فلسفه هنر، معماری و شهرسازی» و عنوان خاص «تعامل ادراکی انسان با ایده های فضایی ـ هندسی در معماری». این رساله در تاریخ 3/3/90 در دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه و در معرض داوری و تأیید قرار گرفت. همچنین از صاحب این نظریه در ششمین جشنواره بین المللی فارابی با عنوان «نظریه پرداز برجسته» تقدیر شد. مقوله ایده های فضایی ـ هندسی در معماری، از مهم ترین شاخص ها در ارزیابی معماران شایسته از ناشایسته و آثار و سبک های ارزشمند و اصیل از آثار و سبک های انحرافی و غیراصیل است.

در رویکرد های معاصر غربی، مبتنی بر معرفت شناسی های «شکاک و نسبی گرا» و انسان شناسی های«حسی ـ غریزی»، فلسفه هنر و معماری دچار بی هدفی و بی غایتی (نیهیلیسم) و هرج و مرج (آنارشیسم) شده است. بازتاب چنین رویکردی در معماری، اغلب باعث خودبنیادی معماران در انتخاب ایده های فضایی ـ هندسی گشته و آثار معماری به جای آبادکردن محیط زیست انسان ها، تبدیل به بت و بت سازی شده است. در این رساله، انتخاب ایده های فضایی ـ هندسی در معماری، متناسب با نیازهای متنوع انسان ها، پیش بینی و تبیین گردیده است. عبدالحمید نقره کار عضو هیئت علمی و دانشیار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران، مدیر قطب علمی معماری اسلامی، رئیس دانشکده معماری و شهرسازی و همچنین رئیس کرسی نظریه پردازی «هنر و معماری و شهرسازی» است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما