loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از فرش تا عرش: (مجموعه مقالات)

ناشر امیرکبیر

تحقیق و تنظیم کتاب فضل الله حشمتی رضوی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 289

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب شامل بیست و پنج مقاله پژوهشی است که با هدف سامان یابی و رفع مشکلات هنر سنتی فرش ایران تدوین یافته است. مجموعه حاضر بازگویی سخن های گذشته است که هنوز هم مصداق و مورد دارد. گرچه تشکیلات و آمارهای فرش تغییر کرده است ولی ساختارها و اصل کالای هنری همان است که بود و هنوز نیاز به شکوفایی و رونق فرش بیشتر از دیروز محسوس است.

کتاب حاضر، شامل 25 مقاله در زمینه فرش دست باف است که در گذشته به همایش های مختلف عرضه شده است. مقاله ها در سه گروه دسته بندی شده اند: گروهی جنبه بنیادی دارند، دسته ای کاربردی هستند و تعدادی نیز به نقد و ارزیابی هنر و صنعت فرش بافی اختصاص یافته اند. در ابتدای هر مقاله شناسنامه آن شامل عنوان مقاله، نوع مقاله، هدف مقاله، سازمان مرتبط و نوع اقدام برای آگاهی خوانندگان دانش پژوه بیان شده است.

عنوان برخی از مقالات عبارت اند از: فرش دست باف: هنر، صنعت یا هر دو؟؛ نقوش فرش دست باف در آثار کمال الدین بهزاد؛ بهشت موعود در فرش ایران؛ بازار جهانی فرش و امکان حمایتی از فرش ایران؛ جایگاه تحقیقات فرش در ایران؛ رایانه در خدمت فرش ایران؛ و نقش قالی بافی در کاستن فقر. در بخش پایانی کتاب، تصاویری از فرش های ایرانی به چاپ رسیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما