loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیر فلسفه در ایران

ناشر امیرکبیر

نویسنده اقبال لاهوری

مترجم امیرحسین آریان پور

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 178

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 38628 10003022
120,000 114,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

محمد اقبال لاهوری(1256_ 1317خورشیدی) شاعر فیلسوف و متفکر اهل شبه قاره که اشعار زیادی به زبان پارسی سروده است.کتاب سیر فلسفه در ایران(یا سیر حکمت در ایران) در اصل پایان نامه ی دکترای اقبال لاهوری است.

در این کتاب کوتاه که به زبان نو رایج در محافل باخترزمین و در نتیجه روان تر و قابل درک تر نوشته شده است به صورت اجمالی با فلسفه ی ایران و آراء و اندیشه های برخی از فیلسوفان ایرانی آشنا می شوید.در این کتاب خواهید دید بسیاری از اندیشه های فیلسوفان عصر جدید در اروپا نظیر دیوید هیوم , جرج برکلی , دکارت و... سال ها پیش به گونه ای در لابه لای نوشتجات و مجادلات فلسفی فیلسوفان ایرانی و عرب یافت می شوند.
اقبال در این رساله با روش تشریحی زمینه های تاریخی ظهور و تحولات فلسفه در ایران را بررسی کرده است .اقبال، علاوه بر آن مفاهیم فلسفی قدیم را به زبان فلسفی امروزی بیان کرده و مضافا این که ریشه های تصوف ایرانی و اسلامی را مرور نموده است .این رساله در دو بخش سامان یافته است .

بخش نخست با عنوان فلسفه در ایران باستان به شرح دو گرایی ایرانی (زردشت، مانی و مزدک) و بخش دوم با عنوان "دو گرایی یونانی " با این موضوعات به طبع رسیده است :ارسطوییان نوافلاطونی"، "ظهور و سقوط خردگرایی در اسلام"، "مجادله واقع گرایی و انگارگرایی"، "تصوف"، و "فلسفه در عصر جدید .در انتهای کتاب نمایه نام ها و واژه نامه انگلیسی به فارسی به چاپ رسیده است و از انتشارات امیرکبیر منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما