loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رده بندی گیاهی - کتاب اول: مرفولوژی تا کزونومی

مجموعه کتابهای علوم پایه

ناشر امیرکبیر

نویسنده ولی الله مظفریان

مترجم ولی الله مظفریان

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 501

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این کتاب شامل دو جلد می باشد: که جلد اول آن درباره تقسیم و رده بندی مرفولوژی تا کزونومی و جلد دوم آن درباره تقسیم و رده بندی دولپه ای ها می باشد.

این کتاب شامل اصول نامگذاری علمی و چگونگی تقسیم بندی گیاهان دارویی است که با استفاده از روش رده بندی انگلر تدوین شده، ضمن آن که رده بندی کرانکویست به صورت ضمیمه در کتاب به طبع رسیده است.

دانشجویان رشته های علوم پزشکی، علوم گیاهی، کشاورزی، باغبانی، زیست شناسی، ژنتیک، شیمی و دامپزشکی می توانند مجموعه حاضر را با این مباحث مطالعه کنند:
تشخیص و شناسایی گیاهان، تاریخچه گیاه شناسی در ایران، مرفولوژی یا ریخت شناسی، تاریخچه رده بندی گیاهان گل دار، اصول نامگذاری علمی و تقسیم بندی گیاهان دارویی، ریسه داران (تولوفیتا)، خزه ها (بریوفیتا)، نهانزادان آوندی (پتریدوفیتا)، بازدانگان (پینوفیتا)، نهاندانگان (ماگنلیوفیتا)، بی گلبرگان، جدا گلبرگان، پیوسته گلبرگان و تک لپه ای و ...
کتاب مصور است و بخش پایانی آن به فهرست نام علمی گیاهان و خصوصیات دارویی هریک از آن ها اختصاص یافته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما