loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب های بزرگ سیاسی: از ماکیاول تا روزگار کنونی

ناشر امیرکبیر

نویسنده ژان ژاک شوالیه | ایو گوشه

مترجم حسین شهیدزاده

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 575

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب های بزرگ سیاسی، مهم ترین اثر نویسنده و استاد برجسته قرن بیستم فرانسه، ژان ژاک شوالیه است. این اثر که در زمره آثار کلاسیک تاریخ سیاسی درآمده بررسی موشکافانه و دقیقی از متون مهم و تاثیر گذار سیاسی در تمدن غرب است.
ویرایش قبلی این اثر کتاب های بزرگ سیاسی را تا کتاب نبرد من از هیتلر دربر می گرفت که در چاپ جدید توسط ایوگوشه، استاد حقوق عمومی و علوم سیاسی دانشگاه پاریس، سه بخش دیگر درباره سه متفکر برجسته نیمه دوم قرن بیستم فریدریش هایک، جان راولز و یورگن هابرماس به آن افزوده شد. متن حاضر ترجمه ای از همین ویرایش تازه است که کتاب های بزرگ سیاسی را تا پایان قرن بیستم بررسی کرده است. ژان ژاک شوالیه (1900-1983) حقوق دان، مورخ، استاد دانشکده حقوق و علوم اقتصادی پاریس و عضو فرهنگستان علوم سیاسی فرانسه بود که در سال 1972 به ریاست همین فرهنگستان منصوب شد. وی نویسنده ای پرکار بود و در طول حیات علمی خود موفق به نگارش آثار متعددی در حوزه علوم سیاسی و تاریخ اندیشه های سیاسی مغرب زمین شد.

پژوهشگران تاریخ علوم سیاسی وی را یکی از افراد صاحب نظر این حوزه می دانند که بر متفکران بعدی تاثیرگذار بوده و نام او را در کنار هم وطنان دیگرش نظیر ریمون آرون و آندره زیگفرید آورده اند مهم ترین کتاب وی همین اثر حاضر است که بارها به چاپ رسیده است. نوشته های دیگر او نظیر تاریخ نظام ها و نهاد های سیاسی فرانسه جدید و تاریخ اندیشه سیاسی نیز با استقبال اهل فن مواجه شده است. دکتر حسین شهیدزاده در سال (1301-1389) تحصیلات خود را در دانشکده حقوق دانشگاه تهران آغاز و با اخذ درجه دکتری در علوم سیاسی در دانشگاه نوشاتل (سوئیس) به پایان رسانید. وی از سال 1327 به خدمت رسمی وزارت امور خارجه در کادر سیاسی درآمد و ماموریت های متعددی در کشورهای خارج به ویژه در کشورهای اروپای غربی برعهده داشته است. آخرین ماموریت او سفارت ایران در بغداد بود که در سال 1355 پس از امضای موافقتنامه معروف الجزایر به پایان رسید. مترجم علاوه بر سایر متون ترجمه شده از زبان فرانسه، از جمله تاریخ عقاید و مکتب های سیاسی از عهد باستان تا امروز، آثار چندی را در حوزه ادبیات داستانی و خاطره نویسی نظیر کاروبار خودمان، روزگاری در شورآباد و رهاورد روزگار به رشته تحریر آورده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما