loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تعهد به نفع شخص ثالث در حقوق فرانسه، انگلیس، ایران و فقه امامیه

ناشر امیرکبیر

نویسنده سید محمود صادقی

سال نشر : 1383

تعداد صفحات : 292

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر مشتمل بر سه فصل است. در فصل اول نخست پیشینه تاریخی اصل اثر نسبی قرارداد و سیر تحولات آن در هر یک از سه نظام حقوقی فرانسه، انگلستان و ایران بیان شده سپس حکم و اصل اثر نسبی قراردادها و استثناهای وارد بر آن در هر یک از سه نظام حقوقی بررسی گردیده است.

در فصل دوم با عنوان "شرایط و مبنای اعتبار تعهد به نفع شخص ثالث" ابتدا تعهد به نفع شخص ثالث و ویژگی های آن تعریف شده و پس از آن چگونگی انعقاد و شرایط اعتبار یافتن تعهد به نفع ثالث و مبنای برقراری حق مطالبه برای شخص ثالث را در حقوق فرانسه مطرح گردیده و هم چنین به موانع و مشکلات نظری در باب اعتبار تعهد به نفع شخص ثالث حقوق انگلستان اشاره شده تحولات حقوقی جدید در این کشور و سایر کشورهای تابع نظام "کامن لو" به منظور اعتبار بخشیدن به قرارداد به نفع شخص ثالث بررسی شده ضمن آن که شرایط و مبنای اعتبار تعهد به نفع شخص ثالث و مبنای برقراری حق مطالبه برای شخص ثالث در فقه امامیه و حقوق ایران به بحث گذاشته شده است.

در فصل سوم با عنوان "ماهیت حقوقی تعهد به نفع شخص ثالث در روابط بین دو طرف قرارداد مطرح گردیده و هم چنین آثار حقوقی تعهد به نفع شخص ثالث در روابط بین متعهد شخص ثالث ارزیابی شده است. بررسی آثار حقوقی تعهد به نفع شخص ثالث و روابط بین تعهدله و شخص ثالث، و بررسی آثار تعهد به نفع شخص ثالث در برخی از موارد رایج، از مباحث بعدی کتاب هستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما