loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاملی بر اندیشه حقوقی اسلام

ناشر امیرکبیر

نویسنده سعید کرمی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 139

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر در شش فصل سامان یافته است. «اسلام و حکومت داری» ، «سکولاریسم»، «اسلام، انسان آزادی و عبودیت»، «اسلام و قانون گذاری»، «ضرورت حکومت» و «حکومت اسلامی در عصر غیبت» عتاوین فصل های مختلف این کتاب را تشکیل می دهند.
به عقیده نویسنده، این پرسش که «چگونه یک انقلاب نوظهور در شرایط کنونی می خواهد الگویی جدید و تعریفی نو از مفاهیم اداره حیات انسان و توسعه ارایه دهد؟» فصل نوینی را در مراکز ایران شناسی و دانشگاه های معتبر دنیا و به ویژه کشورهای اروپایی و آمریکا گشوده است تا مبانی حقوقی ـ سیاسی دین اسلام به ویژه تشیع مورد مطالعه و تحقیق جدی قرار گیرد و از ورای تاملات و تحقیقات به دست آمده، الگوی جدید حکومت دینی را بیشتر شناخت تا تصمیمات لازم را به سیاستمداران توصیه کرد.

مولف این اثر درباره اندیشه حقوقی اسلام می نویسد: «بحث درباره اندیشه حقوقی اسلام، مسبوق به این امر است که دریابیم آیا سیاست، حکومت و حاکمیت با دین در ارتباط هستند؟ و چه عاملی میان سیاست و دیانت وجود دارد؟ و از سوی دیگر به ارزیابی و بررسی نظریه جدایی و تفکیک دیانت از سیاست بپردازیم. بنابراین باید نگرشی دقیق در خصوص مساله فوق الذکر داشته باشیم. از این رو نخست باید به تعریف جامعی از دین دست یابیم، سپس مبتنی بر آن، قلمرو و میزان دخالت و ارتباط دین در عرصه سیاست را دریابیم و با استعانت از آن به تحلیل نظریه تفکیک حوزه دین و سیاست و تبیین ارتباط سیاست و دیانت بپردازیم».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما