loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مفاهیم اجتماعی در جوامع مستعمراتی (مجموعه مقالات سیاسی - اقتصادی)

ناشر امیرکبیر

نویسنده شاپور رواسانی

ویراستار امیرحسین قانع

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 441

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

حضور عوامل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، با اثرات متقابل و به صورت یک مجموعه واحد را می توان در ساختار همه رویدادهای اجتماعی و تاریخی نشان داد. تعاریفی از مفاهیم اجتماعی که بدون توجه به این وحدت و حضور ارائه شده و می شوند ناقص و نارسا می باشند. در یک بررسی علمی نمی توان تعریف مفاهیم اجتماعی مانند آزادی و دموکراسی را بدون توجه به نقش و حضور عوامل اقتصادی به فرهنگ و سیاست محدود کرد و در بررسی مسائل اقتصادی، به علل و عواقب فرهنگی و سیاسی آن توجه ننمود.

در نوشته حاضر مفاهیم اجتماعی با توجه به وحدت فرهنگ، سیاست و اقتصاد و شرایط تاریخی حاکم بر حکومت مستعمراتی تعریف شده اند.


شاپور رواسانی در سال 1310 در رشت متولد شد. او لیسانس علوم طبیعی را از دانشگاه تهران و لیسانس علوم سیاسی را از دانشگاه آزاد برلین غربی گرفت و سپس در دانشگاه هانوفر آلمان موفق به کسب درجه دکتری در رشته علوم سیاسی شد. از سال 1974 تا 1998 استاد تمام کرسی اقتصاد اجتماعی کشورهای در حال رشد در دانشگاه اولدنبورگ بود. رساله وی با عنوان «جنبش سوسیالیستی در ایران از قرن 19 تا 1922: جمهوری شورایی گیلان» از جمله آثار مرجع در این خصوص محسوب میشود.
در سال 1983 نام وی در فهرست مشاهیر علمی جهان و در سال 1990 در تقویم دانشمندان آلمان و انگلستان ثبت گردید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما