loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الوجیز فی تاریخ الاسلام (خلاصة لموسوعة تاریخ الاسلام للسید منذر الحکیم) - الجزء الثالث

ناشر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)

نویسنده محمود سیف

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 240

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

اثر حاضر، پژوهشی در زمینه ابعاد مختلف سیاسی، جغرافیایی، نظامی، فرهنگی تاریخ اسلام و زندگانی ائمه معصوم(ع) و فراز و نشیب های آن است.

در جلد سوم، به حوادث دوران امام حسین، امام سجاد، امام باقر، امام صادق و امام کاظم علیهم السلام پرداخته است. و حوادث زندگی این امامان توصیف شده است. مؤلف در ابتدا درباره شرایط دوران امام حسین و شیوه و روش آن حضرت پس از شهادت برادرشان امام حسن مجتبی سخن گفته و سپس به حرکت و قیام آن حضرت اشاره کرده و آن را مورد بررسی قرار داده است. عوامل، اهداف، مقومات، خصائص و نتایج قیام حسینی از جمله مباحث مطروح در این کتاب است.
مؤلف سپس از دوران امام سجاد سخن گقته و شرایط ایشان را بررسی کرده است. سپس در مورد سیره امام باقر و امام صادق و شرایط سیاسی حاکم بر آن زمان بحث کرده و در مورد رابطه امام صادق با حکام عباسی و قیام ها و انقلاب های آن زمان توسط شیعیان و معترضان و عکس العمل امام سخن رانده است. در پایان نیز به سیره و اوضاع زندگی امام کاظم، اشاره کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما