loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الوجیز فی تاریخ الاسلام (خلاصة لموسوعة تاریخ الاسلام للسید منذر الحکیم) - الجزء الرابع

ناشر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)

نویسنده محمود سیف

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 296

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

اثر حاضر، پژوهشی در زمینه ابعاد مختلف سیاسی، جغرافیایی، نظامی، فرهنگی تاریخ اسلام و زندگانی ائمه معصوم(ع) و فراز و نشیب های آن است.

در جلد چهارم، به تشریح اوضاع تاریخی دوران حیات امام رضا(ع)، امام جواد(ع)، امام هادی(ع)، امام حسن عسگری(ع) و امام مهدی(ع) پرداخته شده و مهمترین حوادث دوران حیات این امامان توصیف شده است.

نگارنده به مهمترین مطالبات مردم در این دوران و تلاش این امامان در هدایت و ارشاد مردم اشاره نموده و فضای سیاسی حاکم بر این دوران را که توسط خلفای عباسی به وجود آمده و فضا برای ارتباط مردم با امامان خویش بسیار سخت و مشکل شده بود را از لحاظ تاریخی توصیف نموده است.
بررسی وجود برخی از انحرافات فکری و اخلاقی در جامعه اسلامی در این دوران، تحلیلی از ولایت عهدی امام رضا، اقدامات علمی امامان مذکور در زمینه زدودن انحرافات اعتقادی در جامعه اسلامی آن زمان، میراث علمی به جای مانده از ایشان برای شیعیان و نحوه مواجهه آنان با حاکمان عصر خویش در زمینه های سیاسی و اجتماعی از دیگر مندرجات مهم مطرح شده در این مجلد است.

نویسنده در پایان به اوضاع جهان اسلام در دو عصر غیبت صغری و کبری اشاره نموده و تأسیس سازمان وکالت و ارتباط امام مهدی با مردم به وسیله وکلای خویش اعم از نائبان و وکلای عام و خاص، را مورد شرح و بررسی قرار داده و توضیحاتی در زمینه غیبت و ظهور امام مهدی و علایم ظهور ایشان ارایه نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما