loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقائق خلافة النبی (ص)

ناشر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)

نویسنده محمدعلی حیدره

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 247

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

اثر حاضر، تحلیلی از خلافت پیامبر اسلام(ص) و اوصیای ایشان به عنوان خلفای الهی در روی زمین است.

در ابتدای این اثر به ظروفی که مانند قرآن و سنت نبوی که دین اسلام درون آن ها رشد و پرورش یافته است، اشاره شده و اهمیت نبوت و امامت به عنوان ارکان دین اسلام و ادله و نصوص قرآنی مربوط به آن ها بیان شده است.

نویسنده در این زمینه به چندین آیه دلالت کننده بر خلافت و امامت اولی الامر اشاره نموده و مبانی و اصول حاکم بر خلافت و امامت را از منظری قرآنی تبیین نموده است.

نویسنده معیارهای خلافت امام علی(ع) و شایستگی های متعدد آن امام را با توجه به کارنامه درخشانی که ایشان در صدر اسلام از خود به جا گذاشت، بیان نموده و حقانیت آن امام را به عنوان خلیفه بلافصل رسول خدا اثبات نموده است.

در ادامه وی به حوادث مهم دوران امامت و خلافت امام علی اشاره نموده و جنگ های ایشان با گروه های مخالف خویش را توصیف کرده است.
در همین راستا نویسنده به ظهور خوارج و بنی امیه به عنوان مدعیان حکومت بعد از شهادت امام علی اشاره نموده و دوران خلافت و امامت امام حسن مجتبی(ع) را نیز به صورت اجمالی توصیف کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما