loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

النبی الأکرم (ص) فی مواجهة الانحراف الجاهلی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب پیش رو، پژوهشی تاریخی و سیاسی در زمینه موضع گیری پیامبر اسلام(ص) در قبال انحرافات فکری و اجتماعی مربوط به دوران جاهلیت و شیوه ایشان در از بین بردن آن ها است.

در این اثر ابتدا به بیان معنای لغوی و قرآنی انحراف پرداخته شده و عوامل ایجاد انحرافات فکری و اعتقادی در یک جامعه بیان شده است.
نویسنده در این زمینه به نقش تربیت، محیط اجتماعی، وراثت، متابعت از هوای نفس، خانواده و جامعه اشاره نموده و نقش افراد گمراه و همنشینی با آنان و نیز خو گرفتن با یک فرهنگ غلط و رایج در جامعه در شکل گیری و گسترش انحرافات فکری و اجتماعی را بررسی نموده است.

وی در ادامه به معیارهای شرعی برای شناخت انحرافات اجتماعی اشاره نموده و مخالفت این قبیل از امور با قرآن، سنت نبوی، عدالت و عقل سلیم را ملاک منحرف بودن آن ها عنوان کرده است.

در بخش دیگری از کتاب نویسنده به برخی از مصادیق انحرفات فکری و اجتماعی در جامعه جاهلی اشاره نموده و روش رسول خدا برای اصلاح این انحرافات را شرح داده است.
نویسنده معتقد است که پیامبر اکرم با گسترش اخلاق، فرهنگ اخوت و برادری، الفت و مودت بین مردم، ایجاد رشد اجتماعی و ایجاد رونق اقتصادی توانست بر این انحرافات اجتماعی غلبه کرده و جامعه آن زمان را به سمت خیر و صلاح رهنمون گردد.

وی همچنین به نقش دین و شریعت اسلامی در ریشه کن کردن انحرافات فکری باقی مانده از دوران جاهلیت اشاره کرده و نمونه هایی از آثار نماز، روزه، حج و زکات را در ریشه کنی مفاسد اجتماعی بیان کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما