loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بحوث فقهیة معاصرة فی الاقتصاد و العلاقات الدولیة

ناشر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)

نویسنده مرتضی ترابی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 299

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

اثر حاضر، مروری فقهی و حقوقی نسبت به مسایل اقتصادی دین اسلام و ابعاد حکومتی آن است.

در این اثر سعی شده است مبانی فقهی و حقوقی مربوط به عقود و معاملات مانند بیع و شرکت و برخی از جوانب امروزی مربوط به انواع شرکت های دولتی و خصوصی و مقررات مالی مرتبط به آن ها تبیین شود.

در همین زمینه نویسنده به ضوابط شرعی و حقوقی مربوط به عقد شرکت، مشروعیت این عقد، سهام شرکاء، شروط ضمنی مربوط به شراکت، احکام شرعی مربوط به سود حاصل از عقد شرکت و سایر مسایل شرعی مرتبط با آن طبق فقه امامیه اشاره نموده و حقوق مالی مربوط به انواع عقود و معاملات را بر طبق حقوق موضوعه ایران و نیز منطبق بر ضوابط فقهی فقه امامیه را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

در بخش دیگری از کتاب حاضر به بحث در مورد حکم زکات دیون پرداخته شده و برخی از قواعد فقهی استخراج شده از آیات و روایات را در زمینه ابواب معاملات و فروعات فقهی مربوط به آن ها تبیین شده و نحوه استدلال شرعی با استفاده از این قواعد نزد مذاهب مختلف فقهی اهل سنت نیز بیان شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما