loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بهجة الأنام فی الرد علی مغالطات الآمدی فی الإحکام رد علی موقف الآمدی من أهل البیت (ع) یعتمد علی روایات أهل السنة و آراء علمائهم

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

اثر حاضر، نقد و ارزیابی دیدگاه های انحرافی ابوالحسن آمدی یکی از علمای حنبلی مذهب در کتاب خود به نام " الإحکام" در مورد مقامات اهل بیت پیامبر اسلام(ص) بر اساس اعتماد وی به روایات اهل سنت در این زمینه است.

در ابتدای کتاب حاضر به بررسی مصادیق اهل بیت با توجه به مفاد آیه تطهیر و روایات نبوی موجود در این زمینه پرداخته شده و خارج شدن زنان رسول خدا از مصداق اهل بیت ایشان تبیین شده است.

آنگاه دیدگاه های علمای اهل سنت به ویژه ابوالحسن آمدی در مورد مفهوم و مصداق اهل بیت و امتیازات و فضایل آنان مورد نقد و ارزیابی قرار گرفته و نقض دیدگاه های آنان در این زمینه از منظری قرآنی و روایی و با استناد به شواهد تاریخی بررسی شده است.

نویسنده برای اثبات وجود مغالطه در نظریات ابوالحسن آمدی در مورد مفهوم و مصداق اهل بیت، به روایات متعددی استناد نموده و تفسیری از سیاق آیه تطهیر و دیدگاه های تفسیری مختلف در مورد مفاد و سیاق این آیه ارایه نموده است.

وی همچنین با استناد به احادیث مشهور نبوی در مورد اهل بیت به ویژه حدیث ثقلین بار دیگر مغالطات ابوالحسن آمدی را در این موضوع تبیین نموده و موضع وی در مورد امام علی(ع) و سایر خلفا را در نفی عصمت از آن امام نقد نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما