loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقوق جزای اختصاصی (دوره سه جلدی)

2 (1)

ناشر امیرکبیر

نویسنده محمدصالح ولیدی

تعداد صفحات : 1309

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

دوره سه جلدی کتاب حقوق جزای اختصاصی، فوق کوششی است مقدماتی در جهت بررسی و تبیین احکام برخی از جرایم در قوانین مدون جمهوری اسلامی، بر اساس برنامه مصوب ستاد انقلاب فرهنگی، تحت عنوان حقوق جزای اختصاصی ، این اثر برای تدریس در دوره کارشناسی رشته حقوق قضایی فراهم شده است.

جلد اول این مجموعه با عنوان جرائم علیه اموال و مالکیت، به مطالب زیر می پردازد:
نخستین دفتر که مهمتر و مفصلتر از دیگری است، مشتمل به چهار فصل و ناظر بر مهمترین جرایم علیه اموال است:
فصل اول: کلاهبرداری و صور خاص آن
فصل دوم: خیانت در امانت و صور خاص آن فصل
سوم: صدور چک پرداخت نشدنی
فصل چهارم: سرقت و اقسام آن و اخفا یا معامله مال مسروق.
در دفتر دوم جرایمی مورد مطالعه قرار می گیرد که به طور مستقیم از جرایم علیه اموال محسوب نمی شوند، امّا در اینجا به جهت ارتباط موضوعی آنها با جرایم مالی علیه دولت، ضرورتاً به عنوان جرایم ملحق به اموال مشتمل بر سه فصل به ترتیب زیر مطرح شده است:
فصل پنجم: اختلاس، تصرف غیر قانونی و تدلیس در انجام معامله دولتی
فصل ششم: حرق و تخریب اموال فصل
هفتم: تخریب و اتلاف عمدی اسناد.

جلد دوم با عنوان جرایم علیه اشخاص، به بخش مهم دیگری از مباحث مربوط به حقوق جزای اختصاصی راجع به خصوصیات و شرایط تحقق جرایم علیه اشخاص، اعم از صدمات و جرایم بدنی از قبیل قتل و انواع آن و سایر ایراد ضرب و جرح های عمدی و شبه عمد و خطای محض و جرایم غیر عمدی ناشی از تخلفات رانندگی و همچنین جرایم علیه شخصیت معنوی افراد از قبیل هتک حرمت منازل، افترا، نشر اکاذیب، بازداشت غیرقانونی و غیره را بر اساس مصوبات و قوانین جزای اسلامی، حدود و قصاص، دیات و تعزیرات و سایر مقررات قانون جزا، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

جلد سوم با عنوان جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی و حقوق و تکالیف خانوادگی، به بررسی قوانین جرایم اجتماعی در زمینه اخلاق اجتماعی پرداخته است. نویسنده در این کتاب با استناد به قوانین عمومی و موضوعی کشور و نیز شرع مقدس اسلام، جرایم به وقوع پیوسته را نقد، بررسی و تشریح نموده است.

کتاب سه جلدی حقوق جزای اختصاصی، نوشته محمدصالح ولیدی است و در انتشارات امیرکبیر منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما