loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی انتقادی به سیاست آمریکا

گفت و گو با نوام چامسکی

ناشر افق

نویسنده نوام چامسکی

مترجم خجسته کیهان

تحقیق و تنظیم کتاب دنیس رابرت | ورونیکا زاراکویز

تعداد صفحات : 182

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب نگاهی انتقادی به سیاست آمریکا، نوشته دنیس رابرت و ورونیکا زاراکویر است. این کتاب گفت و گویی با نوام چامسکی است که با ترجمه خجسته کیهان در انتشارات افق به چاپ رسیده است. آثار نوام چامسکی مطابق نظر نویسندگان این کتاب، حاوی تحلیل های روشن و جدی درباره سیاست معاصر آمریکا و بیش از هر چیز ایدئووژی و نقش روشنفکران و رسانه ها در دموکراسی های غربی است. او در کتاب نگاهی انتقادی به سیاست آمریکا، مشاهدات و روشنگری های خود را درباره دوران آشفته ای که در آن به سر می بریم به ما عرضه می کند.

این روشنفکر آمریکایی می گوید: "باید مردم را با تبلیغات سیاسی گسترده ای که محافل تجاری (که نیمی از آن آمریکایی است) تنظیم می کنند، به سوی هدف های بی ضرر سوق داد؛ محافلی که سرمایه و انرژی فراوانی را صرف تبدیل مردم به مصرف کنندگان منزوی ای می کنند که از زندگی چنان که باید باشد کاملا بی خبرند و نیز به ابزارهای مطیع تولید، البته اگر شانس بیاورند و کار کنند."

در پیشگفتار کتاب آمده است که فرانسوی ها نظر خوبی نسبت به چامسکی ندارند. برای مثال یک استاد معروف تاریخ، طرح انتشار این کتاب را کاملا احمقانه و نابجا خوانده است. نوام چامسکی بخشی از زندگی خود را به تکرار گفته هایش گذرانده و انرژی فراوانی را صرف توضیح مواضع خود و تحمل تمسخر، بی اعتنایی و تحقیر و خشونت - گاه خشونت فیزیکی کرده است تا پیام ها، ایده ها، آزاداندیشی و درستی افکارش را به دیگران منتقل کند.

دنیس رابرت درباره این کتاب نوشته است: متن این گفتگوها که باید آن را مدرک مستندی دانست، حاصل مصاحبه ای است که در نوامبر 1999 در ساختمان زیبای صومعه ای قدیمی انجام شد؛ صومعه ای بر بالای تپه ای در نزدیکی سی ین.
کتاب حاضر دو سال بعد منتشر شد زیرا لازم بود بسیاری از نکاتی را که نوام چامسکی به آنها اشاره کرده بود بار دیگر به اتفاق بازنگری کنیم و باید بگوییم با اینکه چامسکی 73 سال دارد، پژوهشگر و سخنرانی بسیار فعال است که برای ملاقات با او باید از شش ماه قبل وقت گرفت.


کتاب نگاهی انتقادی به سیاست آمریکا، علاوه بر پیشگفتار، متشکل از 9 فصل است که عبارت اند از: روشنفکران، مراکز قدرت (دو قسمت)، سرمایه داری، اقتصاد نادیدنی، دموکراسی، رسانه ها، سیاست خارجی و موخره.
کتاب شامل گفتگوی دنیس رابرت و ورونیکا زاراکویز با چامسکی است. او که همچنان نماد مقاومت فرهنگی به شمار می آید، از دوران جنگ ویتنام تاکنون دست به افشاگری و انتقاد از سیاست های ایالات متحده آمریکا زده است. چامسکی در این گفتگوها سازوکار جامعه مبتنی بر اقتصاد آزاد، اقتصاد نادیدنی و مراکز قدرت را ترسیم می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما