loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بمب اطلاعات

متون انتقادی غرب مدرن 11

ناشر امیرکبیر

نویسنده پل ویریلیو

مترجم محمدحسن خطیبی بایگی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 136

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

بمب اطلاعات نگاهی نومیدانه و هشدارآمیز به رابطه انسان و فناوری، و به ویژه فناوریهای اطلاعاتی است.
ویریلیو در این کتاب تأثیر علوم فن بنیاد، جنگهای سایبری و فناوریهای اطلاعاتی را بر زندگی و نیز بر مرگ ما وامیکاود. به اعتقاد وی، آدمی پس از گذر عصر وحشت از بمب اتم، حالا با خطر نابودی با بمب اطلاعات و بمب ژنتیک روبرو است. وی بر این باور است که نیازها و ضرورت های مرگ آفرین نظامی است که توسعه علم و فناوری را به پیش میبرد.

اینترنت که برای اولین بار در قالب یک شبکه داخلی از سوی وزارت دفاع امریکا مورد استفاده قرار گرفت، حالا تمام مرزهای جهانی را در هم نوردیده و مرزهای جدیدی به جهان بخشیده است که در یک آن میتوان همه آن ها را درنوردید.

در جهانی که ویریلیو آن را در بمب اطلاعات به تصویر کشیده است هیچ امر محلی و منطقه ای وجود ندارد و هر آنچه هست یکسره جهانی است. به باور وی، فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی همه جهان را در معرض دید همگان قرار داده و زمانهای را پدید آورده است که ویریلیو آن را عصر دور ـ نظارت نامیده است. ویریلیو در بمب اطلاعات بر این باور است که علم نیز بیش از آنچه باید، بر جنبه های فناورانه متمرکز شده و به یک علم فن بنیاد و فزونی خواه تبدیل شده است. این علم فن بنیاد از ماهیت خود تهی شده و دیگر نسبتی با حقیقت ندارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما