loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جهان اسلام - کتاب چهارم: شرق آفریقا

ناشر امیرکبیر

نویسنده سید یحیی صفوی

ویراستار جواد بخشی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 288

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 38991 10003022
45,000 42,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

منطقه شاخ آفریقای بزرگ یکی از مهمترین مناطق جهان به لحاظ راهبردی است؛ این منطقه افزون بر آن که منابع نسبتاً قابل توجهی از نفت و گاز دارد، دارای ذخایر معدنی عظیمی نیز می باشد، همچنین، به علت اشراف بر تنگه باب المندب، خلیج عدن، دریای سرخ و اقیانوس هند همواره به مثابه شاهراه بین المللی ترانزیت انرژی و کالا شناخته می شود. این منطقه که در دوره جنگ سرد به عرصه رقابت های نظامی آمریکا و اتحادجماهیر شوروی سابق تبدیل شده بود، پس از جنگ سرد نیز از منظر ژئواستراتژیک به ویژه در جنگ دوم خلیج فارس و تحولات پس از 11سپتامبر2001 نقش آفرینی ویژه ای نمود. از منظر ژئوکالچر نیز، از آغاز عصر استعمار تاکنون، غربیها همواره در صدد ترویج مسیحیت به جای اسلام بوده اند و در این جهت همواره از مبلغانی پر تلاش استفاده نموده اند؛ موضوعی که همواره باید مطمع نظر کشورهای اسلامی باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما