loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جهان اسلام (دوره هشت جلدی)

مجموعه جهان اسلام

ناشر امیرکبیر

نویسنده سید رحیم صفوی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 2842

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

جهان اسلام چه به عنوان 1/6 میلیارد مسلمان ساکن اقصی نقاط گیتی و چه به عنوان 57 کشور عضو کنفرانس کشورهای اسلامی در حال گذر از پیچ جغرافیایی سرنوشت ساز و ژئوپولتیک قرار گرفته است. سهم سرمایه داری و صهیونیسم جهانی در نا آرامی و بهم ریختگی کشورهای اسلامی نظیر عراق، افغانستان، سوریه، مصر، بحرین، و هم اکنون غزه سهم بزرگی است. قدرت های سازنده سلاح و تکنولوژیهای نظامی و امپریالیسم خبری و رسانه ای در این فاجعه بزرگ که از 2001 به مدت 13 سال از آن گذشته است سهمشان غیر قابل انکار است.

گمان نکنیم یک کشور یا چند کشور اسلامی هدف و آماج اصلی قدرتهای بزرگ هستند بلکه تمام کشورهای اسلامی هدف اصلی فرهنگ سیاسی کشورهای غربی و قدرتهای نظامی غرب و صهیونیسم قرار گرفته اند. سؤال اصلی اینجاست که چرا این اوضاع در کشورهای اسلامی رخ داده و کشورهای غربی دچار این ظلم بزرگ نیستند البته باید گفت این وضعیت دامنگیر آنها هم خواهد شد. زیرا بنا بر گفته شاعر بزرگ ایرانی بنی آدم اعضای یک پیکرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند* چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار* توکه از محنت دیگران بی غمی/ نشاید که نامت دهند آدمی.

ملتهای مسلمان و آزاده جهان دیگر این عدم توازن بین شمال و جنوب و دموکراسی و آزادی برای کشورهای غربی و دیکتاتوری در برخی از کشورهای عربی و اسلامی و این نابرابری و فقر و غنا موجود را تحمل نمی کنند. تهدید امپریالیسم و صهیونیست پشت سر هیئت حاکمه آمریکا برای بهم ریختگی و نابسامانی تمام کشورهای اسلامی است. از 68 سال پیش که رژیم صهیونیستی پایه گذاشته شد و از حدود 100 سال پیش که امپریالیسم به فکر غارت و چپاول منابع عظیم کشورهای اسلامی افتاد این وضعیت نابسامانی را در کشورهای اسلامی پایه گذاشته شد.
وی عوامل توانمندسازی جهان اسلام را در 5 ویژگی خلاصه کرد و گفت: 1- موقعیت مناسب جغرافیایی از سواحل اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام اینکه 22 درصد از خشکیهای جهان را کشورهای اسلامی تشکیل می دهند. 2- موقعیت برتر ژئوپولتیک جهان اسلام، 3- فرهنگ تمدن و ایدئولوژی اسلامی، بیش از 90 درصد اعتقادات مسلمانان بر اصول مسلم یعنی توحید، نبوت و معاد یکسان است و همه مسلمانان دارای اعمال عبادی مشترک همچون نماز، روزه، حج و جهاد هستند.

4- موقعیت منحصر به فرد ژئواستراتژیک، تسلط دولتها و کشورهای اسلامی در پدیده های استراتژیک جهانی، گذرگاه های عبور اجباری، گذرگاه هایی که تمام 80 درصد حمل و نقل دریایی جهان، حرکت ناوگانهای نظامی، ناگزیر از این تنگه ها خواهد بود. 5- داشتن موقعیت ویژه ژئواکونومیک، فقط کشورهای اسلامی تا سال 2005 از نظر منابع قطعی شناخته شده نفت خام جهان 75 درصد از ذخائر نفت را یعنی 900 میلیارد بشکه نفت را شامل می شوند و از نظر ذخاتر گازی 57 درصد از ذخائر قطعی جهان را تا 2005 در کشورهای اسلامی است. این مجموعه عوامل می تواند زمینه ساز تشکیل یک قطب به عنوان قدرت جهان اسلام در قرن بیست و یکم باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما