loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خلیج فارس از دیرباز تا کنون: یکصد سال کشمکش پس از پنج هزار سال جنگ و ستیز در گاهوراه تمدن

خلیج فارس دریای پرماجرای ایرانی

ناشر امیرکبیر

نویسنده احمد اقتداری

ویراستار نازی سلطانی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 413

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب مجموعه ای از مطالب درباره آداب و رسوم، تجارت، کشتیرانی، وضع سیاسی و حکومتی، مسائل جغرافیایی و اوضاع اجتماعی، راه ها و خطوط ارتباطی، مداخلات انگلستان و روسیه در خلیج فارس، اثرات انقلاب مشروطیت در خلیج فارس و... است که مولف در این اثر تلاش کرده با تحقیقی جامع این مباحث را مورد بررسی قرار دهد.

در بخشی از کتاب درباره شهرت خلیج فارس می خوانیم: «خلیج فارس دریای پرماجرای ایرانی، پس از پنج هزار سال جنگ و ستیز در این گهواره تمدن، با آغاز قرن بیستم میلادی و در حدود یک صد سال پیش مورد توجه سیاست های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بیشتر ملل پرآوازه جهان واقع شده است.»

نویسنده در بخشی از کتاب درباره تلاش استعمارگران برای تحریف خلیج پارسی آورده است: «ایران یعنی مادر بوم کهن این دریای پرماجرا، از حدود یک صد سال پیش در گیر و دار کشمکش های سیاسی و فرهنگی با دول همسایه عرب خود و استعمارگران اروپایی، روسی و آمریکایی واقع شده است. در سال های اخیر با جنگ ها و درگیری های نظامی، مناقشات نفتی و دروغ پردازی های فرهنگی، ملل همسایه و غیرهمسایه مصرانه کوشش کردند که نام خلیج فارس را به نام خلیج عربی تحریف کنند و منافع ملی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی چند هزار ساله ما را در خلیج فارس مورد تعرض قرار دهند.»

کتاب «خلیج فارس از دیرباز تا کنون» حاوی مجموعه ای از مطالب متفرقه درباره آداب و رسوم، تجارت، کشتیرانی، وضع سیاسی و حکومتی، مسایل جغرافیایی و اوضاع اجتماعی، راه ها و خطوط ارتباطی، مداخلات انگلستان و روسیه در خلیج فارس است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما