loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسطوره های صهیونیستی در سینما

5 (1)

ناشر هلال

نویسنده محمدحسین فرج نژاد

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 336

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

عمده مطالب این کتاب، تحت عنوان مجموعه مقالات «اسطوره های صهیونیستی» در نشریه «رواق هنر و اندیشه» وابسته به «خانه هنر و اندیشه مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما» در شماره های تابستان 1386 تا بهار1387 منتشر شده است. آن مقالات به همراه تحلیل های زیادتری از نویسنده کتاب، اکنون به صورت کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما» چاپ و منتشر شده است. اولین چاپ این کتاب را انتشارات هلال (وابسته به موسسه موعود عصر) در بهار 1388 در تیراژ پنج هزار جلد منتشر کرده است.
در این کتاب کوشیده شده برخی از اساسی ترین اسطوره ها وافسانه هایی که سینمای صهیونیستی سعی در ترویج ان را دارد، آورده شود. این کتاب در نوع خود نظیری حداقل در زبان فارسی ندارد. به نظر می رسد که مطالب دیگری هم درباره اسطوره های صهیونیستی سینما وجود دارد که امیدواریم همان گونه که نویسنده در پیشگفتار بیان داشته است، ان شاء الله در آینده آنها را نیز قلمی کند. البته مشخص است که برخی قسمت هایی که در مقالات چاپ شده در نشریه رواق هنر واندیشه، در کتاب نیامده اند. امیدواریم که در ویرایش بعدی آن قسمت ها نیز به کتاب افزوده شوند، چرا که به نظر می رسد توضیحات مفصلی که نویسنده درباره نقد هولوکاست و پیوریتنیسم و پروتستانتیسم در مقالات اورده بود، اگر در کتاب هم آورده شوند، باعث غنای بیشتر کتاب خواهند شد. منابع و فیلم های مرور شده در کتاب نیز قابل توجه هستند.
با خواندن این کتاب رمزگشایی قابل توجه و نسبتا جدید و کاملی از آثار شاخصی چون ماتریکس و هری پاتر و ارباب حلقه ها و پسر جهنمی و مصائب مسیح و طالع نحس و جن گیر و کنستانتین و ژاندارک خواهد شد و همچنین، سینمای بودیستی هالیوود و برخی انواع ورزش های رزمی و معناگرایی های شرقی و غربی و هولوکاست و شیطان گرایی در سینمای غرب و نفوذ اندیشه ها و اسطوره های قدیمی و جدید صهیونیسم یهودی ومسیحی بر سینمای غرب خصوصا هالیوود با تعمق بیشتری فهم خواهد شد. همچنین این کتاب تلاش کرده که تعریف جدیدی از روند تاریخ جهان و تاریخ اساطیر در طول تاریخ بدهد که این تلاش قابل توجه است، حتی اگر نقدهایی از منظر برخی داشته باشد، چرا که قدمی است در تولید علم بومی بر مبنای فرهنگ اسلامی برای نظریه پردازی در علوم انسانی که به شدت غربگرا و غربی هستند.
خواندن این کتاب که رتبه اول جشنواره دوسالانه مرکز پژوهش های اسلامی صدا وسیمارا آورده است، پیشنهاد می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما