loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ ایران - جلد سوم (بخش اول): از سلوکیان تا فروپاشی دولت ساسانیان

پژوهش دانشگاه کمبریج

2 (1)

ناشر امیرکبیر

نویسنده جی. آ. بویل

مترجم حسن انوشه

گردآورنده کتاب احسان یارشاطر

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 850

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب تاریخ ایران - جلد سوم (بخش اول): از سلوکیان تا فروپاشی دولت ساسانیان، نوشته جی. آ. بویل است و توسط احسان یارشاطر گردآوری شده است. این کتاب با ترجمه حسن انوشه در انتشارات امیرکبیر به چاپ رسیده است.

«دوران سلوکیان، پارتیان و ساسانیان»، که دوره ای تقریباً هزار ساله را در بر می گیرد، در دو قسمت (دو مجلد) و نُه بخش تدوین شده است. قسمت اول شامل چهار بخش، با مقدمه ای مفصل از احسان یارشاطر، ویراستار این جلد، در باره سنت های ایرانی پیش از دوره ساسانی و اوضاع اجتماعی و مناسک دینی و مناسبات فرهنگی ایران باستان آغاز می شود. بخش اول، با عنوان «تاریخ سیاسی»، در باره تاریخ سیاسی سلوکیان و اشکانیان و ساسانیان، بخش دوم درباره سکه شناسی، بخش سوم درباره تاریخ روایی ایران و بخش چهارم در باره مناسبات ایران و همسایگانش در آن روزگار است. کتاب حاضر، جلد سوم (بخش اول) از تاریخ ایران: سلوکیان تا فروپاشی دولت ساسانیان می باشد.

برخی از نویسندگان این مجلد عبارت اند از: بیکرمان، بیوار، ریچارد نلسون فرای، دیوید سلوود، دیوید مارشال لانگ، نینا گارسویان، کلیفورد ادموند باسوورت و گابن. قسمت دوم از جلد سوم، ادامه قسمت اول و شامل پنج بخش (پنجم تا نهم) است: بخش پنجم در باره نهادهای اجتماعی، بخش ششم درباره تاریخ دینی و بخش هفتم و هشتم در باره تاریخ هنر، خط و زبان و ادبیات دوره سلوکیان و پارتیان و ساسانیان است. بخش پایانی کتاب تاریخ ایران - جلد سوم (بخش اول): از سلوکیان تا فروپاشی دولت ساسانیان، کتاب شناسی است که در آن به منابع تاریخ پارتیان و ساسانیان و نقد منابع پرداخته شده است. برخی از مولفان این قسمت عبارت اند از: احسان یارشاطر، گئو ویدن گرن، شلومبرژه، مری بویس، ویلیام بیلی و ایلیا گرشویچ. مجلد سوم در 1983 به چاپ رسید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما