loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ابله (امیرکبیر)

ناشر امیرکبیر

نویسنده فئودور داستایفسکی

مترجم مشفق همدانی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 839

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 39136 10003022
595,000 565,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اَبله (به روسی: Идиот) نام یکی از معروف ترین رمانهای داستایوفسکی است. این کتاب در سال 1868 در دسترس عموم قرار گرفت. برخی ابله را بهترین اثر خلق شدهٔ داستایوفسکی می دانند. این کتاب نخستین بار در سال 1887 به زبان انگلیسی برگردانده شد.

این کتاب نخستین بار در سال 1333 هجری خورشیدی توسط مشفق همدانی به زبان فارسی ترجمه شد.

این رمان یکی از چهار رمان بزرگ و مهم داستایفسکی به شمار می رود.
به طور کلی رمان ابله از دو دیدگاه اجتماعی، تاریخی و نیز دیدگاه عرفانی و مکاشفه جلب نظر می کند.

محور داستان از این قرار است: «پرنس مویخکین، آخرین فرزند یک خاندان بزرگ ورشکسته، پس از اقامتی طولانی در سوئیس برای معالجه ی بیماری، به میهن خود بازمی گردد. بیماری او رسما افسردگی عصبی است؛ ولی درواقع مویخکین دچار نوعی جنون شده که نمودار آن بی ارادگی مطلق است.» در ابتدای داستان می خوانیم: «اواخر ماه نوامبر، درحالی که هوا هنوز قدری گرم بود، در حدود ساعت نه صبح قطار ورشو-پترزبورگ با سرعت تمام به پترزبورگ نزدیک می شد. هوا چنان مرطوب و مه آلود بود که نور خورشید به سختی اثر می نمود. از درون پنجره های واگن به دشواری می شد در ده قدمی چیزی را تشخیص داد.»

این رمان را انتشارات چشمه با ترجمه سروش حبیبی، انتشارات خوارزمی با ترجمه مهری آهی و انتشارات امیرکبیر با ترجمه مشفق همدانی منتشر کرده اند.

پیوسته شکایت میکنند که ما آدم اهل عمل کم داریم، اما مثلا اهل سیاست تا بخواهید هست. ژنرال هم کم نیست. رئیس هم از همه جور فراوان است، هر قدر بخواهید فورا پیدا میشود. اما آدم اهل عمل نه.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما