loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کلیات احادیث قدسی: ترجمه «الجواهر السنیه فی الاحادیث القدسیه»

5 (1)

ناشر قائم آل محمد

مترجم کریم فیضی

گردآورنده کتاب محمد بن حسن حر عاملی (شیخ حر عاملی)

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 726

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 39163 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
330,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب اثری است شامل احادیث قدسی. مولف در این کتاب با جمع آوری 689 حدیث قدسی از طریق امامیه و اهل سنت، در ضمن بیست باب آنها را تنظیم کرده است. احادیث قدسی به کلماتی گفته میشود که از جانب خداوند صادر شده است و موضوع آنها عمدتا پند و اندرزهای اخلاقی و احیانا مفاهیم اخلاقی و معرفتی است. مولف در این کتاب تلاش نموده این احادیث را از منابع معتبر همراه با سند نقل و جمع نماید و کمتر به نقد و تحلیل آنها پرداخته است. محور این احادیث درباره پیامبرانی چون آدم (ع), نوح (ع), ابراهیم (ع), یعقوب (ع), یوسف (ع), شعیب (ع), موسی (ع), داوود (ع), دانیال (ع), عیسی (ع) و پیامبراسلام (ص) و امامان معصوم (ع) میباشد. گرچه احادیث مربوط به پیامبر اسلام و امام علی (ع) از تعداد بیشتری و اهمیت دو چندانی برخوردار است.

شیخ حر چنین می گوید: این امر بر کسی پوشیده نیست که کلام حق تعالی نسبت به همه کلامهای بشری برتر و بالاتر است. چه بسا، نورهای هدایت و ارشاد بشر از آن کلمات میتابند و دلهای آنان را روشن می نمایند همان طوری که نورهای خورشید و ستارگان سطح زمین را روشن میسازند. و با همین کلام خداوندی بود که خورشید پر نور هدایت از افق نبوت تابیدن گرفته است. بنا بر این، این کلمات الهی و پیامبر و امامان شایسته آن هستند که کمر همّت بست تا دلهای انسانها به آنها توجه کامل نمایند و فهمها برای درک آنها آماده باشند. این بود که من هم قسمتی از آن کلامها را که علمای نیکوکار از ائمه اطهار و آنها هم از پیامبر برگزیده الهی و پیامبر (ص) هم از ذات مقدّس الهی نقل کرده، در این کتاب جمع آوری کردم که معروف به «احادیث قدسی» است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما