loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مهر تابناک - جلد اول

دوره علوم و مبانی اسلام و تشیع 6

3.7 (3)

ناشر مکتب وحی

نویسنده سید محمدحسین حسینی طهرانی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 388

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب «مهر تابناک» برگرفته از آثار علامه آیت الله حاج سیدمحمد حسین حسینی طهرانی است که با مقدمه و اضافاتی از فرزند ایشان، آیت الله حاج سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی به پیشگاه طالبان علم و معرفت تقدیم خواهد شد.
علامه سیدعلی قاضی از عرفا و مجتهدان معاصر است که در نزد علما، فضلا و متدینین از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و سیره علمی و عملی ایشان الگویی برای همگان است و در این اثر سعی شده زوایای گوناگون شخصیت والای مرحوم قاضی برای عموم روشن گردد تا با اقتدا به سیره و سلوک اولیای الهی که نمایانگر سبک زندگی ایده آل اسلامی است، به سر منزل مقصود رسید.

این اثر از دو لحاظ مورد توجه است: یکی شخصیت مرحوم قاضی و دیگری شخصیت مؤلف کتاب، مرحوم علامه حسینی طهرانی (صاحب کتاب های الله شناسی، معاد شناسی، امام شناسی و ...) ایشان که مطالب مربوط به شرح احوال، تاریخ و سیره مرحوم قاضی را از نزدیکان و شاگردان بلافصل ایشان مانند مرحوم حداد، مرحوم قوچانی، علامه طباطبایی و ... اخذ کرده و به رشته تحریر درآورده است، به نوعی از منابع دسته اول در تذکره نگاری عرفا و اولیای الهی محسوب می شود.
مطالب ارزشمند این مجموعه که سابقاً در بین تالیفات علامه طهرانی موجود بوده، برای اولین بار به طور مستقل و با دسته بندی و تبویب مناسب و کاربردی به چاپ می رسد شامل فصل های مانند زندگی نامه، اساتید، شاگردان، مقامات عرفانی، مبانی عرفانی، مواعظ و دیدگاه ها و ... است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما