loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مطلع انوار - جلد نهم: کلام (اهل بیت علیهم ااسلام)

دوره علوم و مبانی اسلام و تشیع 7

ناشر مکتب وحی

نویسنده سید محمدحسین حسینی طهرانی

مستندساز سید محمدمحسن حسینی طهرانی

تصحیح و تعلیق سید محمدمحسن حسینی طهرانی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 461

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 39178 10003022
140,000 133,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«مطلع انوار» دستنوشته های علامه سید محمد حسین حسینی طهرانی(ره) است که به صورت موضوعی با مقدمه و تعلیقات فرزند ایشان آیتالله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی منتشر شده است.

جلد نهم این مجموعه به ذکر مختصری از شرح احوال معصومان، احادیثی در سیره ایشان، تتبعی نسبتاً جامع در تاریخ موالید و وفیات ائمّه علیهم السلام و خلفای هم عصرشان و اشعاری در مدح و رثای اهل بیت علیهم السلام اختصاص یافته که به صورت عربی ـ فارسی تدوین گردیده است و استنساخ شیوه اصلی جمع آوری مطالب کتاب بوده است.

مباحث این مجلد در ابتدا با ذکر مقدماتی در باب فضلیت و محبّت اهل بیت علیهم السلام، در فضیلت روضه خوانی برای اهل بیت علیهم السلام، تاریخ موالید و وفیات ائمه علیهم السلامشروع گردیده و سپس به برگزیده احوالات اهل بیت عصمت و طهارت به ترتیب از حضرت محمّد صلی الله علیه و آله تا حضرت حجت بن الحسن عجل الله فرجه اختصاص یافته است.

«در صفحه آخر کتاب شهاب الثاقب فی رد النواصب، نظام العلماء حاج ملا محمود تبریزی گوید: مروی است که جناب رسول خدا به منزل فاطمه زهرا تشریف آوردند، و فرمودند: پسر عمویت کجاست؟ عرض کردم: چرا اسم پسر عمویم را نبردید؟ فرمود: آب بیاور! پس حضرت فاطمه آب آورد، آن جناب وضو گرفت. فرمود: ای پاره جگرم! علی کجاست؟ ای دخترک من! چون بی وضو بودم نخواستم اسم علی را بی وضو به زبان بیاورم.»

و نیز در پشت جلد کتاب چنین می خوانیم: «گذشته از آنکه نفس ولایت فی حد نفسها از دسترسی بشر دور و به مقام قرب و حرم خاص خدا نزدیک است و لازمه این حقیقت، عدم انس و آشنایی قاطبۀ مردم با آثار و خواصّ ولایت و صفات ولی الله است؛ ولذا شخص متّصف به ولایت پیوسته در خود منغمر و در عالم عز خود مستغرق است و در غیبت است؛ چه ظاهراً ظاهر باشد و چه نباشد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما