loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقدمه ای بر اخلاق فردی و اجتماعی با تکیه بر مهمترین رذائل و فضائل اخلاقی (حرص، کبر، حسد، نفاق، صدق، زهد، اخلاص)

سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی

ناشر ارباب اندیشه

نویسنده محمدرضا موحدی والا

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 160

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 39280 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
50,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مفاهیم و صفات اخلاقی در نگاه اول به دو نوع فردی و اجتماعی قابل تقسیم است. اما در یک نگاه عمیق تر به مفاهیم و صفات اخلاق اسلامی این نکته نمایان می شود که: صفات و مفاهیمی که به عنوان اخلاق فردی از آن نام برده می شود، همزمان دارای نقش اجتماعی نیز هستند. مثلاً صفاتی مانند تکبر، حسادت و راستگویی ظاهراً در زندگی اجتماعی کاربرد دارند و صفاتی مانند حرص، زهد و اخلاص ظاهراً در زندگی فردی معنا می یابند. اما با کمی توجه درمی یابیم که در نظام اخلاقی اسلام، اساساً یک نوع صفات اخلاقی وجود دارد که هم کاربرد فردی دارد و هم کاربرد اجتماعی. بدین معنا که فرد با مخلق شدن به این صفات اخلاقی، همزمان روابط اجتماعی خود را نیز سامان می بخشد. اگر برای سیر و سلوک به سوی خدای رحمان باید رذائل را دور کرد و به فضائل اخلاقی آراسته شد، برای اصلاح جامعه نیز همین رذائل و فضائل نقش دارند. در این کتاب بر همین مبنا برخی از مهمترین رذائل و فضائل اخلاقی مورد بحث قرار گرفته و کارکرد فردی واجتماعی آن بیان شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما