loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیاحت شرق، یا، زندگینامه آقا نجفی قوچانی به قلم خودش

ناشر امیرکبیر

تصحیح و تعلیق رمضانعلی شاکری

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 696

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

سیاحت شرق نام کتابی نوشته آقا نجفی قوچانی است. این کتاب که در دوازده فصل به زبان فارسی و شامل رویدادهای زندگی نویسنده و اوضاع و احوال آن زمان ایران و برخی مسائل دیگر است. این اثر علاوه بر شرح حال و زندگینامه آقا نجفی قوچانی، زندگی طلبگی و حوزه های علمی آن زمان را با بیانی ساده شرح داده و از جنبش مشروطه و نهضت علما در نجف اشرف حقایقی را بیان می دارد که برای پژوهشگران می تواند مرجعی مفید باشد. سید محمدحسن نجفی قوچانی، معروف به آقا نجفی قوچانی، از معدود فقیهان شیعه است که خاطره های 43 سال از زندگی 68 ساله خود را در این کتاب نگاشته است.

از آنجا که این اثر از یک سو از جنبه سبک خاطره نویسی و سندنگاری قابل توجه است، و از سوی دیگر گزارشی از وضعیت اجتماعی ایرانیان و حوزه های علمیه شیعه در دهه های نخستین قرن چهارده هجری و نیز وقایع و برخی اسناد مربوط به برهه مهمی از تاریخ ایران و عراق یعنی نهضت مشروطه و اشغال عراق به وسیله انگلیس و... را در خود جای داده، و همچنین محققان و علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کرده است، بررسی و ارزیابی آن ها اهمیت خاصی می تواند داشته باشد. این اهمیت با توجه به قداستی که این فقیه بعد از رحلت، به ویژه پس از انتشار کتاب سیاحت غرب پیدا کرد، بیشتر می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما