loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هستی شناسی معرفت

مجموعه حکمت و دین پژوهی 1

ناشر امیرکبیر

نویسنده عبدالحسین خسروپناه | حسن پناهی آزاد

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 373

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

هستی شناسی معرفت، حقیقتی وجودی است که از دو جنبه هستی شناختی و حکایت گری برخوردار است. نفس ناطقه انسان، در همه شئون خود با علم محشور است و هرچیزی را از رهگذر علم شناسایی می کند. بنابراین شناخت این حقیقت نقش و تأثیری بی بدیل در سازمان معرفتی انسان و فهم واقعیت های هستی دارد. چیستی، تقسیمات، ماهیت، هویت و ارکان معرفت و ارتباط میان ارکان معرفت، عناوین مباحث و مسائل هستی شناسی معرفت می باشند. شناخت علم، عالم و معلوم، از زاویه ویژگی های وجودی و ارتباط هستی شناسانه آن سه با یکدیگر چارچوب کلی و هدف عمده مباحث هستی شناسی معرفت را تشکیل می دهد.
اثرحاضر کوشیده است تا دیدگاه حکمای مسلمان و به ویژه صدرالمتألهین را درباره مسائل یادشده در ساختاری منسجم و نظام مند پیش روی ارباب تحقیق، فرهیختگان و علاقه مندان علوم عقلی قرار دهد، تا در حد توان، زمینه ای مهم و مبنایی از سازمان منسجم و مستحکم حکمت اسلامی را بنمایاند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما