loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نسبی گرایی اخلاقی

مجموعه حکمت و دین پژوهی - 3

ناشر امیرکبیر

نویسنده نیل لوی

مترجم اسفندیار زندپور

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 179

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نسبی گرایی اخلاقی معتقد است که چیزی به نام قانون مطلق اخلاقی وجود ندارد. کتاب حاضر با ارائه تعریفی جامع از این نظریه جنجال برانگیز تمامی ادله موافق و مخالف نسبی گرایی اخلاقی را، از تبعاتی که برای اخلاقیات دارد گرفته تا نقشی که بیولوژی انسان و دشواری جداسازی ارزش های فرهنگی از رفتارهای ذاتی دارد، بررسی می کند. مؤلف نمونه هایی موردی را از منابعی متنوع، از آزتک ها تا بومیان استرالیا، مورد مطالعه قرار داده است تا بحث هایی تعیین کننده همچون موارد ذیل را روشن کند: ـ آیا هرگز می توان به اخلاقیات مشترک دست یافت؟ ـ آیا مفاهیم «درستی» و «نادرستی» می توانند مطلق باشند؟ ـ آیا نسبی گرایی اخلاقی خطری برای حقوق بشر به شمار می آید؟

این پیش درآمد سرراست و واضح برای دانشجویان و خوانندگان عام به یک اندازه روشنگر و جذاب خواهد بود. مؤلف، کتاب را با پیشنهاد صورت معتدل تری از نسبی گرایی و ذکر اصلی ترین منابع در این حیطه چالش برانگیز به پایان می برد. نیل لوی استاد فلسفه و عضو هیئت علمی مرکز فلسفه کاربردی و اخلاق عمومی در دانشگاه چارلز استرت استرالیا است. او متخصص اخلاق و فلسفه سیاسی است، و در این زمینه آثار بسیاری منتشر کرده و مدت زمان زیادی تدریس کرده است. این مطالعه ای بسیار خوب، عالمانه، جامع، موضوعی و بهنگام از نسبی گرایی است. مؤلف تسلطی عالی بر مباحث مطرح در این حیطه دارد، و کار علمی او محکم و بلکه تأثیرگذار است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما