loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی پر افتخار مالک اشتر؛ قهرمان قهرمانان

5 (1)

ناشر به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)

نویسنده محمد محمدی اشتهاردی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 156

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 3957 10003022
50,000 47,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب زندگی پر افتخار مالک اشتر؛ قهرمان قهرمانان، نوشته محمد محمدی اشتهاردی است و در انتشارات به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شده است.

این کتاب از مجموعه 10 جلدی داستان زندگی اصحاب پیامبر است که در هر جلد به زندگی یکی از یاران می پردازد. کتاب «زندگی پر افتخار مالک اشتر؛ قهرمان قهرمانان» از نویسنده توانا مرحوم آیت الله استاد محمد محمدی اشتهاردی است. زندگی پرافتخار مجموعه ای ده جلدی است خواندنی با قلمی روان و شیرین که می تواند در معرفی یاران پاکباز پیامبر (ص) و امیرمومنان (ع) و ارائه سبک زندگی اسلامی، مورد استفاده علاقه مندان قرار گیرد.

مالک بن حارث عبد یغوث نخعی معروف به مالک اشتر یکی از امرای شجاع و بزرگ بوده است. وی بر قوم خود ریاست داشت و در جنگ یرموک شرکت کرد و یک چشم خود را از دست داد. از شیعیان مخلص امیرالمومنین و از فرماندهان بزرگ و شجاع آن حضرت بود که در جنگ جمل و جنگ صفین امام را همراهی می کرد و رشادت ها و جانفشانی های او در این پیکارها در تاریخ مضبوط است.

امیرالمومنین(ع) او را به حکومت مصر منصوب فرمود و منشور حکومتی ای که به مالک عطا فرمود از نفیس ترین و ارزنده ترین مطالب حکمرانی و مردم داری و حکومت داری است که در نهج البلاغه نیز آمده است . در سال 37 هجری در مسیر مصر، به توطئه و تحریک معاویه ، توسط یکی از مالکان روستاهای بین راه مسموم شد و درگذشت. امیرالمؤمنین(ع) از شهادت مالک بسیار متأثر گردید و فرمود: خدا مالک را رحمت کند. او برای من آن چنان بود که من برای پیامبر خدا بودم. کتاب زندگی پر افتخار مالک اشتر؛ قهرمان قهرمانان، به زندگی این یار وفادار و امیر لشکر حضرت علی(ع) می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما