loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روباه

داستان های خارجی 24

ناشر امیرکبیر

نویسنده آلن راداسکی

مترجم کرامت الله صادقی پور

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 464

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 39628 10003022
45,000 42,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب پیش رو شرح زندگی سلت های نیمه دوم قرن یکم میلادی است. سلت ها قبایلی سبع و جنگجو بودند که از سده ششم قبل از میلاد از اروپای غربی به بریتانیا مهاجرت کردند و پیوسته با دیگر قبایل و حتی با خود در جنگ و ستیز بودند. آن ها در بریتانیا مذهب چندخدایی (دروئیدیسم) را که تلفیقی از پیشگویی و جادوگری بود پذیرفتند. داستان روباه که با شیوه هنرمندانه ای به رشته تحریر درآمده است، با روایت چندین واقعه غم انگیز، باورداشت ها، اعتقادات، سنن و شیوه زندگی سلت ها را بیان می دارد.

داستان این کتاب مربوط به قبیله ای جنگجو به نام سلت است که در سده ششم قبل از میلاد مسیح از اروپای غربی به انگلستان مهاجرت کردند و با دیگر اقوام ساکن در بریتانیای آن دوران درگیر شدند. نویسنده در این رمان، با بیان وقایعی حزن انگیز، سنن و شیوه زندگی سلت ها را روایت می کند.
این کتاب شرح زندگی سلت های نیمۀ دوم قرن یکم میلادی است. سلت ها قبایلی سبع و جنگجو بودند که از سدۀ ششم قبل از میلاد از اروپای غربی به بریتانیا مهاجرت کردند و پیوسته با دیگر قبایل و حتی بین خودشان در جنگ و ستیز بودند. آنها در بریتانیا مذهب چندخدایی (دروئیدیسم) را پذیرفتند. دروئید در زبان سلتی به معنای پیشگو و جادوگر است. سلت ها در مناطقی مانند استون هنج با خواندن سرودهایی انسان ها را قربانی می کرده اند که دروئیدها در اینگونه مراسم نقش مهمی داشته اند.

رومی ها در سال های 55 و 56 قبل از میلاد به فرماندهی جولیوس سزار لشکرکشی ناموفقی به بریتانیا داشته و در سال 42 میلادی با فتوحات امپراتور گلودیوس بر بریتانیا تسلط پیدا کردند که تا نیمۀ قرن پنجم ادامه یافت. آنها در تمام این مدت به قبایل سلت ها حمله کرده و آنها را وحشیانه قتل عام می کردند؛ زنان و کودکان آنها را به اسارت می گرفتند و برای بردگی با خود می بردند. آنها به هرجا می رسیدند، آنجا را آتش می زدند و اثری از حیات باقی نمی گذاشتند. رومی ها برای جلوگیری از نفوذ قبایل مهاجم سلت، اطراف خود دیوار سنگی می ساختند.در سال 61 میلادی بومی ها و سلت ها به سرکردگی ملکه بادسیا علیه رومی ها طغیان کرده و به آنها یورش بردند. هرچند در آن یورش هفتادهزار رومی و بریتانیایی طرفدار روم کشته شدند؛ ولی رومی ها پیروز شده و بر تمام بریتانیا تسلط یافتند و تا نیمه قرن پنجم میلادی که قبایل تیوتونیک ها شامل ژوت ها، انگل ها، ساکسون ها، بیکت ها و اسکات ها به بریتانیا حمله کردند و آنها را بیرون راندند، حکمرانی کردند.

این اثر با روایت چند واقعۀ غم انگیز، باورداشت ها، اعتقادات، سنن و شیوۀ زندگی سلت ها را بیان می دارد. پایداری تا حد جان در برابر دشمن متجاوز و ستمگر، پایبندی به اصول اعتقادی، وفاداری و عشق به خاک و سرزمین خود، دفاع از غرور و شرف و سر تسلیم فرود نیاوردن از ویژگی هایی است که در این اثر بیان شده است.

در ابتدای فصل اول کتاب آمده است:
من گاه مردنم را خود انتخاب می کنم و هنگام مردن، افکارم متوجه لاورن ـ روباه ـ خواهد بود؛ مردی که زندگی کردن، صحبت کردن با خدایان و عشق ورزیدن را به من آموخت. ما شکست خوردیم و نتوانستیم آینده را تغییر دهیم و اکنون من از الهه موریگنا درخواست می کنم اجازه دهد دخترم سفر امنی داشته باشد. عمر من فقط به اندازه ای است که بتوانم یک سفر رؤیایی دیگر داشه باشم تا داستان مان را نقل کنم.
پس از آن خواهم مرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما