loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دستهای شیطانی: بررسی عملکرد فرقه ضاله بهائیت در ایران

ناشر موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

نویسنده موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 388

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این مجموعه که عملکرد فرقه ضاله بهائیت در ایران بررسی کرده است، در راستای مجموعه های تاریخ معاصر ایران و بررسی نقش روشنفکران، احزاب و گروه ها تهیه شده و هدف آن کمک به بیداری، ایستادگی و تعمیق باورهای این ملت بزرگ در تمسک به اسلام، ایمان و رهبری است.

در این کتاب در مورد شکل گیری فرقه های شیخیه، بابیه و بهائیه در ایران و حمایت های دولت های استعماری از آنان چه به لحاظ اعتقادی و چه به لحاظ سیاسی سخن آمده است. استنادات و شواهد ارائه شده در این پژوهش ، تردیدی در سیاسی بودن این فرقه ها، به ویژه فرقه بهائیت باقی نمی گذارد.

در مقدمه کتاب در مورد شواهد و استنادهای مورد استفاده در این پژوهش آمده است: عملکرد این فرقه ها در مقاطع مختلف تاریخ این ملت از جمله در دوره جنبش مشروطیت و در دوران سلطه رژیم وابسته پهلوی و همچنین در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کم و بیش، در حدودی که دسترسی به اسناد آن ممکن بوده، مورد بررسی قرار گرفته است. لذا مبنای این بررسی، برای اجتناب از تکراری بودن یافته ها در باب پژوهش اعتقادی، تاریخی و سیاسی از فرقه بهائیت، به صورتی است که میدان جدیدی پیش روی خواننده باز شود.

این اثر در هشت فصل تاریخچه فرقه ضاله بهائیت را بررسی می کند.
عناوین فصول هشت گانه کتاب حاضر از این قرارند:
زمینه ها و چگونگی شکل گیری فرق شیخیه، بابیه و بهائیه؛ شخصیت و اعتقادات رهبران فرق شیخیه، بابیه و بهائیه؛ پیامدهای اعتقادی و رفتاری فرق شیخیه، بابیه و بهائیه؛ حمایت های رژیم های قاجار و پهلوی از فرق شیخیه، بابیه و بهائیه؛ بیگانگان و حمایت از فرقه های شیخیه، بابیه و بهائیه؛ بهائیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) در مورد بهائیت و پیوست ها.

حضرت امام خمینی(ره):بهایی ها یک مذهب نیستند یک حزب هستند یک حزبی که در سابق انگلستان پشتبانی آنها را می کرد و حالا هم آمریکا دارد پشتیبانی می کند. اینها هم جاسوس اند مثل آنها [حزب توده]
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما