loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تار و پود: کارگاه شعر و شاعری - جلد اول

3.7 (3)

ناشر کتابستان معرفت

نویسنده سید مهدی موسوی

ویراستار علیرضا حضرتی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 455

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 39768 10003022
180,000 162,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب تار و پود: کارگاه شعر و شاعری - جلد اول، تلاشی برای آشنایی کاربردی و نظری با مبانی شعر است. بدون شک نخستین ضرورت برای ورود به عالم شعر، استعداد و علاقه است. بعد از این مرحله است که مجموعه هایی از این دست، می توانند برای مخاطبان کارگشا باشند؛ اما کارگشا بودن، هرگز به معنای کافی بودن نیست؛ زیرا پس از آشنایی مختصر با شناخته های شعر، کار مخاطب علاقه مند برای کشف ناشناخته های آن آغاز خواهد شد.

«تار و پود» فقط یک کتاب نیست، بلکه کارگاه زنده ای است که نمای کاملی از تمامی آموزش ها و روش های ارزیابی اشعار را در خود جای داده است. خواننده با بیانی ساده و به تسلسل منطقی قالب های شعر را می شناسد، با اصطلاحات و حتی سبک های شعرفارسی آشنا شده و در بخشی جداگانه کم کم با بررسی صورت یا ساختار ظاهری شعر، با زبان و موسیقی شعر ارتباط می گیرد؛ در این بخش به شگردهای زبانی حذف و ایجاز، تکرار، ترکیب سازی، باستان گرایی، مردم گرایی و … آگاهی یافته و انواع موسیقی مانند: موسیقی درونی، موسیقی کناری و موسیقی معنوی را می شناسد.

لغزش ها و آسیب های موسیقی و فراگیری بافت شعر مطالب دیگری هستند که با این روش آموزشی در کمتر کتاب و انجمنی به آن پرداخته شده است. بخش مهم دیگر کتاب، ساختار و آرایه های درونی شعر را به مخاطب خوش ذوق خود نشان داده و با مثال های مناسب آن را تبیین می کند. اندیشه و تفکر در شعر مبحث پرباری است که مخاطب را تشویق می کند تا به شعر فاخر بپردازد و بار معنایی اثر خود را با انتخاب درون مایه و موضع بکر و ژرف تقویت کند.

«سید مهدی موسوی» شاعر و نویسندۀ توانایی است که در بخش پایانی کتابش، مسیر شعرِ شاخص را به شعرآموز یادآوری می کند و به او کمک می کند تا با کشف های شاعرانه و بدیع، آشنازدایی های مناسب، نمادگرایی و …اثر خود را جاوادانه کرده و به سمت سبکی منحصر به فرد پیش رود. نویسنده استعداد و علاقه را مرحله اول رسیدن به کمال شعری دانسته و کتابش را کارگشایی می داند که شاعر را در ابتدای یک مسیر بی نهایت قرار می دهد. او در مورد هدف این تألیف می گوید:
« هدف اصلی کتاب آن است که با بیانی ساده و صمیمی به واکاوای مؤلفه های سازنده شعر که چون تار و پود در هم تنیده اند بپردازد و با اسلوب تعلیمی و کارگاهی، علاقه مندان گام های نخستین شعر را با شتاب بیشتری بردارند و در زمان فراگیری صرفه جویی کنند.»

کتاب تار و پود: کارگاه شعر و شاعری - جلد اول، نوشته سید مهدی موسوی است و در انتشارات کتابستان معرفت به چاپ رسیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما