loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

توقف ممنوع: تولید ملی، خلاقیت و ابتکار بومی، در نگاهی اجمالی به هشت سال دفاع مقدس

5 (1)

ناشر مشق

نویسنده محمدجمال صدرایی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 80

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 39780 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
2,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

توقف ممنوع، گلچین و بازنویسی خاطراتی از خلاقیت ها و ابتکارات رزمندگان اسلام است که توانستند با اجرای آن ها، گره های بزرگی از جنگ تحمیلی را باز کنند. جلوه هایی از خلاقیت، ابتکار بومی و تولید ملی که امروز چراغ راه ما در عرصه علم و فن آوری است.
جنگ هشت ساله ای که بر ما تحمیل شد نمودی از بزرگترین تابلوی عبور ممنوع بود که دشمنان ایران واسلام به فرزندان برومند کشورمان نشان دادند. تابلویی که می خواست شرف، انسانیت، دین و اخلاق را ممنوع کند. تابلویی که شهدای والامقام جلوی آن قد علم کردند و با بروز خلاقیت و ابتکار آن را به تابلوی توقف ممنوع تبدیل کردند. تابلویی که حالا باید سرمشق زندگی ما باشد، تا بتوانیم بار دیگر از تمام تحریم ها و تابلوهای عبور ممنوعی که به ما تحمیل می شود، عبور کنیم.
این کتاب متشکل از چهار گفتار است که هر گفتار به توضیح موضوعاتی درباره دفاع مقدس پرداخته است که گفتار اول شامل موضوعاتی همچون «با شهدا در عرصه تولید و خلاقیت»، «شهید دکتر چمران»، «شهید علی هاشمی»، «شهید هزاردستان»، «شهید مهندس سید محمدتقی رضوی»، «شهید مهندس محمد طرح چی» و «شهید تهرانی مقدم» است.
«شاهکارهای مهندسی جنگ و ابتکارات رزمی»،«پل خضر»، «پل بعثت»، «احداث پل بر رودخانه اروند»، «پل خیبر»، «پل شناور خیبر»، «فرش های باتلاقی و باتلاق روی جبل»، «قایق هایی با موتور فولکس و موتور هواپیما» و «بالن ابابیل» از موضوعاتی است که در گفتار دوم کتاب توفق ممنوع به چشم می خورد.
از دیگر مطالب گفتار سوم کتاب می توان به موضوعاتی همچون «سازه منحرف کننده موشک»، «لندکروز شنی دار و نفربر دوزیست»، «صنت ساخت پل و سد»، « عملیات آبی»، «ساخت ماشین آلات کنترل از راه دور» و «خاطره پرتاب اولین موشک دوربرد ایران در دفاع مقدس» اشاره کرد.
گفتار سوم این کتاب هم به تشریح موضوعاتی از قبیل «نمونه هایی از ابتکارات، خلاقیت ها و بهرمندی صحیح از ابزار و فرصت ها در سیره رزمندگان»، «بازپس گیری خرمشهر، الگویی برای ایستادگی مدبرانه در عرصه جهادی»، «طرح مؤثر واقع شدن گلوله های خمپاره 60»، «پی ام پی پرماجرا»، «صدای لودرها گلوله باران شد»، «نقش کانال در عملیات فرمانده کل قوا»، «خمپاره های سرگردان»، «آنتن آب کشی گردان»،«دو تانک که نقش یک واحد زرهی را ایفا می کردند» و «مهمات تعمیری» پرداخته است.
در گفتار چهارم کتاب توقف ممنوع نیز موضوعاتی همچون «فرهنگ قناعت»، «هدیه های عروسی»، «مصرف صحیح در آذوقه»، «دقت در بیت المال» و «بدون شرح» آمده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
«ما در جنگ هشت ساله، با پشتوانه ایمان و اخلاص، اتحاد و انسجام مردمی، مقتدرانه ایستاده ایم و صبورانه گذرگاه های پرچالش اقتصادی را طی کردیم. ما در جنگ تولدی دوباره یافتیم، تولدی خودباورانه و خودشناسانه؛ و با اعتماد به نفس و اتکال به نصرت الهی به تولید ابزار و تجهیزات دست زده ایم».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما