loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

باغبان خود باش: نیم نگاهی به آیه 105 سوره مائده

ناشر امام عصر (عج)

نویسنده حسین قاسمی

ویراستار علیرضا سالوند

زیر نظر مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 112

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«باغبان خود باش» کتابی است که حسین قاسمی آن را در 8 فصل تالیف کرده است. وی در این کتاب نیم نگاهی به آیه 105 سوره مائده داشته است.

نویسنده در مقدمه کوتاهی که بر این کتاب نوشته است، به اصلاح در بین مردم اشاره کرده و می نویسد: «اگر قصد اصلاح مردم را داری، از خودت آغاز کن؛ زیرا پرداختن تو به اصلاح دیگران، در حالی که خودت فاسد هستی، بزرگترین عیب است. با نگاهی گذرا به زندگی پیامبران و امامان، توجه انسان به نوعی سیره عملی جلب می شود؛ گویا مربیان بشریت بر خود واجب می دانسته اند، که قبل از ورود به عرصه تربیت دیگران، به تربیت و سازندگی خود بپردازد.»

فصل نخست کتاب حاضر، «اهل قرآن» نام دارد. در این فصل مباحثی مانند بازگشت به قرآن، قرآن برای عمل، یادگیری قرآن برای به کار گرفتن مورد بررسی قرار گرفته است.

در فصل دوم، «اهل ایمان» و خطابه های قرآنی بررسی و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

«آیه سال» عنوان فصل سوم از این کتاب است. نویسنده در این فصل، نگاهی کلی به سوره مائده کرده و در ادامه واژه های این آیه شریفه، محتوای آیه و خطاب جمعی آیه را از نظر گذرانده است.

«ظرفیت های فردی» عنوان فصل چهارم کتاب است. در این فصل، ظرفیت های فردی، خودشناسی و خودسازی در کنار دیدگاه آیت الله طباطبایی (ره) درباره آیه 105، جمع بندی، اهمیت اقدام و عمل و نیز تقویت فرهنگی و اقتصادی مورد بررسی نویسنده قرار گرفته است.

«شناخت ظرفیت های جمعی»، «شناخت آسیب ها»، «امر به معروف و نهی از منکر» و «باور قیامت» عناوین 4 فصل پایانی کتاب حاضر است. در این فصل ها، آسیب های فردی و اجتماعی، رابطه خودیابی و خودسازی، اثبات معاد و ضرورت معاد از منظر نویسنده اثر بررسی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما