loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریک ترین زندان

رمان های بزرگ دنیا 9

ناشر امیرکبیر

نویسنده ایوان اولبراخت

مترجم محمد قاضی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 225

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

تاریک ترین زندان روایتگر ظلمتی درونی است که عقل و اراده و قوای مدرکه انسانی را به بند می کشد و در گرداب هائل خویش روح و جسم آدمی را به هلاکت می رساند. «شارل ماخ» کارمند بازنشسته ای است که در پی یک اتفاق به ظاهر ساده در هنگام عبور از مقابل توده ای سنگ مرمر که کارگران با تیشه مشغول تراشیدن آن ها هستند، پریدن ذره ای کوچک از سنگ مرمر و اصابت آن به چشم وی به تدریج سبب عفونت و کوری او می گردد. کوری غیرمنظره شارل بستر مناسبی می شود تا پست ترین خصایص درونی وی یعنی سوءظن و حسد نسبت به همسر وفادارش، بروز یابد.

در ادامه داستان این بدگمانی چنان رشد می کند که سایه ظلمانی خود را بر دل و جان و همه هستی شارل می اندازد و در نهایت استیصال، او را از پایی درمی آورد. ایوان اولبراخت از نویسندگان نام آشنای «چک» است. در ششم ژانویه سال 1882 تولد یافت. خانواده او که از کوه نشینان قدیم و اصیل چک بودند از گذشته های دور همواره در صف اول مبارزه علیه اشغالگری های آلمان در چکوسلواکی بودند. از این رو آثار وی غالباً مشحون از مضامین مبارزه با اشغالگران است. البته رمان حاضر در این میان یک استثناست، زیرا برخلاف دیگر آثار اولبراخت نگاه درونی به آدمی دارد و به تحلیل روابط پیچیده روح انسان می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما