loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازخوانی فرهنگ و اندیشه مدرن داستان نویسان - جلد دوم: درباره زندگی و جهان ویرجینیا وولف

زنی بحران زده در آستانه فصلی سرد

ناشر سروش

نویسنده شهریار زرشناس

ویراستار پروانه بیات

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 101

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 39875 10003022
5,000 4,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر با عنوان درباره زندگی و جهان ویرجینیاوولف، دومین کتاب از زیر مجموعه "داستان نویسان"، از مجموعه کتاب هایی که برای معرفی چگونگی ظهور و تحول و تأثیر مکتب های سکولار بر نویسندگان غربی و ایرانی توسط انتشارات سروش منتشر می شود.

در قرون اخیر دنیای غرب توانسته است با ابزار فلسفه های الحادی و علوم سکولار و به پشتوانه اقتصاد، قدرت رسانه ای، و نظامی گری لجام گسیخته، اغلب ساحت های فکری، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جهان را به تصرف خود درآورد.
از آغاز مواجهه دنیای شرق و جهان اسلام با مظاهر جدید تمدن، به موازات حرکت ملت ها برای رهایی از قید استعمار، اصحاب اندیشه و تدین رویکردهای متفاوتی برای سامان دادن تعامل صحیح با غرب مطرح کرده اند. در کشور ما نیز طی نیم قرن اخیر جریانی فکری شکل گرفته است که جمع هم ورزان آن به سهم خود کمک شایانی به بازشناسی این فرهنگ استعماری و چگونگی تعامل با آن کرده اند.

این کتاب، دوران حیات وولف و نوع تفکر و شخصیت و نوشته های او را از دیدگاه تحلیلی جریان فکری فوق الذکر بررسی می کند. او در دهه 1950 از پیش قدمان نوعی ادبیات ابسورد آرمان گریز شد که در دهه های 40 و 50 میلادی به اوج رونق خود رسید، لیکن اینک بعد از حدود 70 سال نزول از این دوره رونق در غرب، هنوز نزد بعضی از روشنفکران جهان سوم، نه در جایگاه تاریخی آن، که به عنوان کشف روز مطرح می شود.
کتاب بازخوانی فرهنگ و اندیشه مدرن داستان نویسان - جلد دوم: درباره زندگی و جهان ویرجینیا وولف نوشته شهریار زرشناس است و در دو فصل تدوین شده است.
فصل اول کتاب با عنوان بحران انحطاطی غرب مدرن و پسارئالیسم ادبی کلاسیک، بحران سوژه نفسانی مدرن و بحران ادبیات تفصیلی را مورد نقد و بررسی قرار داده و روایتی زنانه از پسارئالیسم کلاسیک را از زبان ویرجینیا وولف بیان می کند.
فصل دوم کتاب درباره زندگی و زمانه ویرجینیا وولف سخن می گوید و بحران های زندگی این داستان نویس را در یک نگاه تحلیل و ارزیابی می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما