loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاستگاه تاریخی ایل قاجار

مجموعه تاریخ و شناخت جامعه معاصر ایران 1

ناشر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

نویسنده ناصر تکمیل همایون

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 196

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 40030 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
28,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب مؤلف تلاش کرده است با نگاهی خاص خاستگاه تاریخی ایل قاجار را مورد بررسی قرار دهد و مخاطب را به شناخت خوبی از جامعه معاصر ایران برساند.

نویسنده در این کتاب تاریخ ایران را در چارچوب محتوای عمومی و اجتماعی به دوره های مختلفی به شرح زیر تقسیم کرده است:

1- دورۀ پیش تاریخی(قبل از تاریخ)

2- دوره ایران باستان

3- دوره ایران اسلامی

4- دوره میانه

5- تاریخ جدید ایران

6- تاریخ معاصر ایران

7- تاریخ کنونی ایران

در ادامه دکتر تکمیل همایون به ریشه یابی های تاریخی پرداخته است. در فصل یکم با نخستین برخوردها و اسلام و موقعیت ترکان شروع شده با حمله مغول و حاکمیت ایلخانیان خاتمه یافته است.

در فصل دوم به تشکیل سلسله صفویه و نیروهای مقوم آن پرداخته شده که چطور شاه اسماعیل رهبر قزلباش و بنیانگذار سلطنت شده است.

فصل سوم اتحادیه قزلباش ها و عقیده و سازمان آنها را به شکل زیبایی به تصویر کشیده است و در فصل چهارم ریشه یابی تبار شناختی قجر ها (اویماق های ابتدایی) به چشم می آید که چطور کشمکش ترکان در غرب ایران و حکومت های ملوک الطوایف شکل گرفت.در این فصل همچنین اولین طایفه های قاجار ریشه شناسی شده است. این کتاب که ده فصل دارد به برافتادن سلسله صفوی ختم شده است از رضا قلی خان تا اشغال اصفهان توسط افغان ها که هر کدام خواننده را به اعماق تاریخ می برد و فرجام سخن اینکه نویسنده در خاتمه کتاب به این موضوع تاکید می کند که قاجار ها هیچگاه با شاهان صفوی مخالفت و معاندت نداشتند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما