loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازشناسی جایگاه انسان در نظام هستی

ناشر سفیر اردهال

نویسنده اسدالله افشار

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 244

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در کتاب حاضر، مؤلف سعی کرده است به کشف و درک زوایای ذهنی انسان بپردازد تا ضمن بررسی شناخت جایگاه انسان در نظام هستی، به مفهومی راهگشا در شناخت انسان نیز دست یابد. این کتاب به زبانی ساده تألیف شده و به دنبال ارائه تعریفی جامع درباره انسان است، چراکه خداوند انسان را به عنوان آیینه تجلی خودش آفریده است. این کتاب که در چهارفصل عنوان بندی شده است که به مبانی تئوری و نظریه انسان و جایگاه او در نظام هستی می پردازد و در برخی مباحث نیز دیدگاه های ارائه شده در این زمینه را مورد تبیین، تحلیل و تشریح قرار می دهد.

کتاب بازشناسی جایگاه انسان در نظام هستی در 4 فصل آفرینش- انسان، جایگاه انسان کامل در نظام هستی، انسان- علم- تربیت و انسان- آرمانها- ارزشها به رشته تحریر درآمده است.

بازشناسی جایگاه انسان در نظام هستی، رهنمونی بسیار شایسته برای شناخت معنای زندگی است و معنای زندگی انسان تنها در پرتو درک گستره وجودی او و هدف از خلقت او امکان پذیر است و بدون شناخت انسان، هرگز نمی توان معنایی را برای زندگی وی مطرح کرد، همان طور که زندگی نیز بدون داشتن این بینش، چندان معنادار نخواهد بود.

هر چند که در طول تاریخ، متفکران و فلاسفه، تعاریف بسیاری از انسان و حقیقت او و جایگاه او در هستی ارائه کرده اند، به جرات می توان گفت که خداوند متعال، در کلام خویش، جامع ترین بینش را درباره انسان ارائه می دهد؛ بینشی که از جزئی نگری دور است، انسان را محدود نمی سازد و از یک بعد به او نمی نگرد؛ بینشی که هم چگونگی پیدایش انسان و هم فلسفه خلقت او را مطرح می سازد و به پرسش های از کجا آمده ایم و به کجا می رویم، پاسخ کافی می دهد و با این همه، باز آدمی را به تامل و تفکر درباره این که از چه و برای چه آفریده شده است، دعوت می کند.

نویسنده در مقدمه کتاب آورده است: خدا انسان را آفرید تا به واسطه خلق او به همه ملائک و موجودات عالم فخر کند. اگر انسان نبود، جایی برای تجلی صفات خدا و راهی برای شناخت او وجود نداشت. خدا انسان را به عنوان عالی ترین، زیباترین و بهترین مخلوقات قرار داد و بهترین بندگان خود را برای هدایت انسان برگزید.

نویسنده در بخشی از این کتاب آورده: انسان، مظهر جلال و جمال خداوند است و می توان شناخت حقیقت انسان را از محورهای اساسی تفکرات و کوشش های علمی و عملی اندیشمندان، عرفا و فلاسفه در طول تاریخ بشر قلمداد کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما