loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقشه ی نقش بر آب: مروری بر بیانات سید علی خامنه ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون فتنه سال 88

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 40257 10003022
8,000 7,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب، مشتمل بر فرازهای مهمی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در طول سال های 88 و 89، پیرامون فتنه سال 88 است. کتاب با توجه به محتوای محوری سخنان معظم له، در پنج فصل با این عناوین تدوین شده است:
دهمین انتخابات ریاست جمهوری؛ مواضع رهبری پس از انتخابات تا نماز جمعه خرداد؛ حوادث پس از انتخابات؛ کسب بصیرت و جنگ نرم.
فصل نخست کتاب به بررسی و تحلیل اهمیّت انتخابات در نظام اسلامی، تلاش دشمنان برای سرد و تعطیل یا بدنام و مخدوش کردن انتخابات، وظایف جداگانه مردم و نامزدها در انتخابات، نکاتی در آسیب شناسی انتخابات، و برخی پیش بینی های رهبر معظّم در خصوص حضور پرشور مردم در انتخابات پرداخته است.
فصل دوم به ذکر برخی از مهمترین مواضع رهبر انقلاب از پس از انتخابات تا نماز جمعه 29 خرداد اختصاص دارد؛ از تبیین و تحلیل های ایشان درباره انتخابات گرفته تا آسیب شناسی برخی اقدامات افراطی پس از انتخابات، توصیه ها (حفظ وحدت ملّی، دوری از تشنّج آفرینی، اتّخاذ موضع صریح از سوی نخبگان و...)، جهت گیری دشمن (تردیدافکنی در انتخابات، مخدوش کردن اعتماد مردم به نظام، تلاش برای موج سواری و...)، تذکّرات و هشدارها.
مفصّل ترین فصل این کتاب اما، فصل سوّم آن است که در عناوین متعدّدی به بررسی حوادث پس از انتخابات پرداخته. این که چرا ماهیّت حوادث بعد از انتخابات به «فتنه» تعبیر شد و توطئه های پشت پرده آن چه بودند؟ شرح ماجرای فتنه، از طراحی ها و برنامه ریزی های دشمن قبل از انتخابات تا تخلّفات و جنایات در خلال حوادث پس از انتخابات، از دیگر موضوعاتی هستند که در این فصل تبیین و تحلیل شده اند. بخشی از این فصل به بازیگران فعّال در این صحنه اختصاص یافته است؛ موضوعاتی درباره کارنامه ی مردم و خواص، نقش دشمن، نیروهای امنیّتی و انتظامی و بسیج، و رسانه های داخلی.
راهکارهای مقابله با فتنه و دفع آشوب های پس از انتخابات 88، از دیگر بخش های این فصل است که در آن یازده راهکار برگرفته از بیانات رهبر معظّم انقلاب از پایبندی به قانون و کسب بصیرت گرفته تا ابراز اعتماد نخبگان به نظام و پرهیز از شایعه پراکنی علیه مسئولان و... بررسی و تحلیل شده اند.
بخش مبسوطی از این فصل، «پیام ها، تجربه ها و درس های» متعدّد حوادث پس از انتخابات 88 را از زوایای مختلف بررسی کرده و در آخرین بخش آن نیز، ضمن تشریح حماسه های 9 دی و 22 بهمن، برخی از نتایج این حوادث برای ملّت و نظام جمهوری اسلامی احصاء شده است.

انتخاب فرد اصلح:
بهترین، آن کسی است که درد کشور را بفهمد، درد مردم را بداند، با مردم یگانه و صمیمی باشد، از فساد دور باشد، دبنال اشرافیگری خودش نباشد. آفت بزرگ ما اشرافیگری و تجمل پرستی است؛ فلان مسئول اگر اهل تجمل و اشرافیگری باشد، مردم را به سمت اشرافیگری و به سمت اصراف سوق خواهد داد.
ص43

ما مدعی نیستیم در نظام ما فساد مالی و اقتصادی وجود ندارد؛ چرا، اگر وجود نداشت که بنده آن نامه هشت ماده ای را چند سال قبل خطاب به رؤسای محترم سه قوه نمی نوشتم و اینقدر روی آن تأکید نمی کردم...
فساد مالی یکی از مسائل مهم در نظام اسلامی است و باید با او جداً مبارزه کرد؛ هم در قوه مجریه، هم در قوه قضائیه، هم در قوه مقننه. همه موظفند با این مسئله مبارزه کنند. اگر مبارزه نشود، مهار نشود، توسعه پیدا خواهد کرد.
ص 70

آن کسانی که به یک نحوی یک نوع مرجعیتی در افکار مردم دارند... و یک عده ای از این ها حرف شنوی دارند، این ها خیلی باید مراقب رفتار خودشان باشند؛ خیلی باید مراقب گفتار خودشان باشند. اگر آنها کمی افراطی گری کنند، دامنه این افراطی گری در بدنه مردم به جاهای بسیار حساس و خطرناکی خواهد رسید که گاهی خود آنها دیگر نمی توانند آن را جمع کنند...
اگر نخبگان سیاسی بخواهند، قانون را زیر پا بگذارند، یا برای اصلاح ابرو، چشم را کور کنند، چه بخواهند چه نخواهند مسئول خون ها و خشونت ها و هرج و مرج ها، آنهایند.
ص 74

خیلی از روزنامه های ما متأسفانه در انعکاس حقائق ضعیفند و در اصلی فرعی کردن مسائل، غیر منصفانه عمل می کنند. در همین مسائل اخیر... مسئله اصلی ... اصل انتخابات بود؛ زیر سؤال بردن اصل انتخابات بزرگترین جرمی بود که انجام گرفت. چرا شما نسبت به جرم چشمتان را می بندید؟!... یک عده مفت و مسلّم بیایند بودن استدلال، بدون دلیل، همان فردای انتخابات بگویند: انتخابات دروغ است!
ص 105 و 106

شما برادران سابق ما هستید. این ها کسانی هستند که بعضی از این ها، یک وقتی به خاطر طرفداری از ماما مورد اهانت هم قرار می گرفتند. حالا ببینید که کسانی که به نامه این ها شعار می دهند، عکس این ها را روی دستشان می گیرند، اسم این ها را با تجلیل می آورند، درست نقطه مقابل، علیه امام و علیه انقلاب و علیه اسلام شعار می دهند و روزه خوری علنی در روز قدس، در ماه رمضان می کنند؛ این ها را می بینید، خب بکشید کنار. انتخابات تمام شد؛ انتخاباتی بود، عمومی هم بود، درست هم بود، اشکالی هم نتوانستند بر انتخابات بگیرند و ثابت کنند؛ حالا هی ادعا کردند، فرصت هم داده شد؛ گفتیم بیائید، نشان بدهیدف ثابت کنید؛ نتوانستند، نیامدند؛ تمام شد... چرا اینجور می شود؟ چرا؟ این هوای نفس است.
ص 112 و 113

امروز بیشتر از همه چیز برای ما هوشیاری لازم است، شناخت دوست و دشمن لازم است. مبادا دوست را با دشمن اشتباه کنید؛ مبادا دوست و دشمن را مخلوط کنید؛ مبادا رفتاری که با دشمن باید داشت، با دوست انجام بدهید. این، خطاب به همه جناح هاست.
نظام اسلامی با اخلالگران در امنیت مردم طبعاً برخورد می کند... نظام اسلامی اجازه نمی دهد که کسانی دستخوش فریب و توطئه دشمن شدند، زندگی مردم را خراب کنند، آسایش مردم را به هم بزنند...
همه توجه داشته باشند:
مبادا دشمن را با دوست اشتباه بکنیم. دوست را به خاطر یک خطا به جای دشمن بگیریم و از آن طرف یک عد ه ای هم دشمن خونی و معاند را دوست فرض کنند، به حرف او گوش کنند، توجه بدهند.
ص210
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما