loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

با چشم باز - جلد پنجم: هفتم تیر

ناشر موسسه انتشاراتی روزنامه ایران

نویسنده آرش حکمیان

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 90

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب هفتم تیر، نوشته سعید زاهدی است و در انتشارات ایران به چاپ رسیده است. بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است؛ انقلابی که نسل جوان امروز، پس از آن به دنیا آمده‌اند و شرایط و فضایی که به پیروزی منجر شد را درک نکرده‌اند. البته پس از انقلاب نیز ماجراهایی پیش آمد که تک‌تک آنها در شکل‌گیری و راهیابی نظام جمهوری اسلامی موثر بود. این اتفاق‌ها، کم و بیش به حافظۀ تاریخ پیوسته‌اند و کمتر راجع بهشان حرفی زده می‌شود.

بازگویی رویدادها و بیان اطلاعاتی که نسل جوان را با حال و هوای سال‌های پر التهاب اول انقلاب آشنا می‌کند ضروری است. نسل آینده که قرار است راهبری نظام را به‌دست بگیرد باید با تاریخ انقلاب اسلامی و حادثه‌های آن روزها آشنا باشد. مجموعۀ «با چشم باز» قدمی کوچک و آغازی است برای این آگاهی. البته عنوان‌های این کتاب‌ها، همۀ وقایع مؤثر در روند رشد انقلاب اسلامی را شامل نمی‌شود ولی نمونۀ خوبی از آن اتفاق‌ها است:
دوازدهم فروردین، کودتای نوژه، بنی‌صدر، هفتم تیر، هشتم شهریور، طبس، کردستان، مک‌فارلین، جمعۀ خونین مکه و سلمان رشدی مواردی هستند که به آنها پرداخته شده است.

کتاب هفتم تیر، جلد پنجم از مجموعه «با چشم باز» می باشد که به بررسی وقایع هفتم تیر می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما