loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ انقلاب اسلامی - جلد هفتم: حزب جمهوری اسلامی، از تشکیل تا انحلال

تشکیل حزب جمهوری اسلامی و توطئه علیه تشکل روحانیت

ناشر موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

نویسنده موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 224

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

حزب جمهوری اسلامی در تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی، انتخاب اولین دوره ریاست جمهوری، انتخابات مجلس شورای اسلامی، مقابله با تبلیغات و توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی، گام های موثر و به یاد ماندنی برداشت. این حزب در مقابله با زیاده خواهی ها و انحرافات بنی صدر - اولین رئیس جمهور - و اطرافیان منافق و چپ گرا و جریان نفاق، توانست روشنگری ها و افشاگری های خوب و تاثیرگذاری داشته باشد.

علت اینکه این جلد از مجموعه تاریخ انقلاب اسلامی به عملکرد حزب جمهوری اسلامی و رو در رویی با مخالفان روحانیت و انقلاب با آن اختصاص یافته است، همین آمیختگی حزب با تاریخ سال های اولیه پیروزی و استقرار نظام جمهوری اسلامی است. بیان رویکردهای حزب، تاریخ این سال ها را از زاویه دیگری بازگویی می کند.

با وجود این خدمات با پیش بینی دقیق آیت الله خامنه ای، دبیر کل وقت حزب جمهوری اسلامی و احتمال نفوذ عناصر غیرصادق در رده های مختلف این تشکل و افزایش تهمت ها و شایعات علیه آن، پیشنهاد انحلال حزب مورد موافقت امام خمینی، قرار گرفت و به حیات سیاسی آن خاتمه داده شد. حوادث بعدی انقلاب، درستی این تصمیم را نشان داد.

اثر حاضر، از 4 فصل و 18 پیوست تشکیل شده است:
فصل اول: مختصری از تاریخچه احزاب و گروه های قبل از تشکیل حزب جمهوری اسلامی
فصل دوم: نحوه تشکیل حزب جمهوری اسلامی
فصل سوم: مواضع و عملکرد حزب جمهوری اسلامی
فصل چهارم: مقدمات انحلال حزب جمهوری اسلامی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما