loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

با چشم باز - جلد چهارم: بنی صدر

ناشر موسسه انتشاراتی روزنامه ایران

نویسنده سمیه حسینی

ویراستار آرش حکمیان

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 57

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

بازگویی رویدادها و بیان اطلاعاتی که نسل جوان را با حال و هوای سال های پر التهاب اول انقلاب آشنا می کند، ضروری است. نسل آینده که قرار است راهبری نظام را به دست بگیرد، باید با تاریخ انقلاب اسلامی و حادثه های آن روزها آشنا باشد. این مجموعه، قدمی کوچک و آغازی است برای این آگاهی. البته عنوان های این کتاب ها، همه وقایع مؤثر در روند رشد انقلاب اسلامی را شامل نمی شود ولی نمونه خوبی از آن اتفاق هاست:
دوازدهم فروردین، کودتای نوژه، بنی صدر، هفتم تیر، هشتم شهریور، طبس، کردستان، مک فارلین، جمعه خونین مکه و سلمان رشدی مواردی هستند که در این مجموعه بدان ها پرداخته شده است.

در این کتاب شخصیت سیاسی و فعالیت های دوران نخست وزیری بنی صدر با زبان ساده برای آشنایی جوانان با شخصیت های آغاز انقلاب اسلامی نمایانده می شود.

ابوالحسن بنی صدر دوم فروردین 1312 در یکی از روستاهای همدان به دنیا آمد. پدرش آیت الله سید نصرالله بنی صدر، از علمای برجسته همدان و سال ها پیش نماز مسجد جامع آنجا بود. ابوالحسن با وجود اصرار پدر، به طلبه شدن رغبتی نشان نداد. نه او و نه هیچ کدام از برادرانش سراغ تحصیلات حوزوی نرفتند... بعد از دیپلم برای ادامه تحصیل به تهران آمد. مدرک کارشناسی را در تهران از دانشگاه علوم معقول و منقول گرفت... چهار سال در موسسه تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران با احسان فراقی کار کرد. سال 1342، بعد از واقعه 15 خرداد، جبهه ملی منحل شد و بنی صدر برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت... او در فروردین 1358 با حکم امام عضو شورای انقلاب شد... بنی صدر با یازده میلیون رای رئیس جمهور شد... نوک پیکان انتقادات بنی صدر همواره متوجه مردان حکومت بود...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما