loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر سیاست خارجی دکتر احمدی نژاد: گرایش های ساختاری و عناصر متحول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده محمدرضا دهشیری

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 224

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب «درآمدی بر سیاست خارجی دکتر احمدی نژاد (گرایش های ساختاری و عناصر متحول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران)» به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسه تنظیم شده است که نویسنده به گرایش های ساختاری و عناصر متحول کننده سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

نویسنده در مقدمه کتاب نوشته است:
در عصر تاثیر گذار کنونی که شاهد تحول نظام بین الملل و نقش آفرینی فزاینده کشورمان هستیم بر این باوریم که تبیین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به گونه ای مستوفی و در عین حال موجز از ضرورتی ویژه برخوردار ایت و در این میان تشریح سیاست خارجی رییسجمهور کنونی محمود احمدی نژاد حائز اهمیتی اساسی است به ویژه آنکه از نظر نیروهای خارجی و به خصوص از دیدگاه غرب، وی به عنوان مسئول اساسی سیاست خارجی قلمداد می شود. حال آنکه ایشان صرفا یکی از دارندگان قدرت به شمار می آید.

این کتاب شامل 2 گفتار است؛ گفتار نخست: «تمایز رویکردهای آرمانگرایانه و واقع گرایانه» (1979- 1997) و گفتار دوم: «تقارب رویکردهای آرمانگرایانه و واقع گرایانه» (1997- 2009).

در واقع در این دو گفتار بین چهار مقطع سیاست خارجی تفکیک و تمایز صورت گرفته است:

نخست دوران رهبری امام خمینی (ره) از 1979 تا 1989 با تفوق آرمانگرایی بر واقع گرایی از منظر توسعه فرهنگی، دوم دوران ریاست جمهوری علی اکبر هاشمی رفسنجانی از 1989 تا 1997، سوم دوره ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی از 1997 تا 2005 با تفوق واقع گرایی بر آرمان گرایی از منظر توسعه سیاسی و چهارم دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد از 2005 تا کنون با تفوق آرمان گرایی بر واقع گرایی از منظر عدالت خواهی و توسعه اجتماعی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما