loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راهنمای سیر مطالعاتی آثار آیت الله مصباح یزدی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 40515 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در صدد ارائه سیر مطالعاتی بر اساس آثار منتشر شده علامه مصباح است و برای کسانی که بخواهند در زمینه آثار آیت الله مصباح یزدی مطالعه کنند، مفید است.

بیشتر هدف این بوده که آثار از آسان به مشکل مرتب شوند و همچنین برای اینکه یافتن مطالب مورد نظر از بین آثار مختلف آسان تر شود، در معرفی هر اثر سرفصل های کلی مورد بحث در کتاب آورده شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: آیت الله مصباح از شخصیت های برجسته در بین متفکران جهان اسلام است که با اندیشه ژرف و اصولی در حوزه های مختلف علوم انسانی و اسلامی دارای نظر است.

در بخشی دیگر از مقدمه خاطر نشان شده است: آثار آیت الله مصباح یزدی در گستره وسیعی در زمینه های علمی مورد اقبال و استقبال اقشار مختلف و سطوح مختلف علمی قرار دارد تا آنجا که رهبر انقلاب اسلامی درباره وی فرمودند «نزدیک 40 سال است جناب آقای مصباح را می شناسم و به ایشان به عنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکر، صاحب نظر در مسائل اساسی اسلام ارادت دارم. اگر خدای متعال به نسل کنونی این توفیق را نداد که از شخصیت هایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کند ولی به لطف خدا این شخصیت عزیز خلأ آن عزیزان را در دوران کنونی پر کرده است».

در این سیر مطالعاتی تنها آثاری گنجانده شده اند که تاکنون در قالب کتاب به چاپ رسیده اند و از ذکر مقالات، سخنرانی های چاپ نشده و آثاری که به سایر اشکال منتشر شده اند، خودداری شده است.

کتاب های آیت الله مصباح یزدی که در این اثر آمده شامل معارف قرآن یک تا 10، خداشناسی، کیهان شناسی، انسان شناسی، راهنماشناسی، قرآن شناسی، حقوق و سیاست در قرآن، اخلاق در قرآن، جامعه و تاریخ از دیدگاه قرآن، حقوق و سیاست در قرآن و جنگ و جهاد در قرآن است.

همچنین کتاب هایی با عناوین جان ها فدای پندهای الهی، بهترین و بدترین ها از دیدگاه نهج البلاغه، در پرتو ولایت، جامی از زلال کوثر، آفتاب ولایت، کتاب های فلسفی و مذهبی و دروس و آموزش فلسفه در این اثر ارائه شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما