loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شهید خودم

ناشر شهرستان ادب

نویسنده سید مهرداد موسویان

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 84

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، مجموعه ای روان و خودمانی از داستانهایی با زاویه دید و نگاههای مختلف است که در آن محوریت تمام داستانها مسائل نوجوانانی است که در تظاهرات علیه شاه شرکت کردهاند.
درباره این مجموعه باید گفت: نثر و روایت یک دست و زبان ساده و خالی از فراز و فرودهای خاص، اثر را همهفهم و دلنشین کردهاست. انتخاب راوی اول شخص در بیشتر داستانها موجب گرمی و صمیمیت بیشتری بین داستانها و مخاطب شده، به طوری که نوجوان سطرسطر کتاب را با اشتیاق میخواند و به دنبال آن کشیده میشود.

نقش مهم و کلیدی نوجوانان در تمام داستانها از شجاعت و روحیه انقلابی آن زمان خبر میدهد. هرچند نویسنده میتوانست با ارائه نگاهی نو و خلاقانه در طرح ریزی داستانها برای محتوایی این چنین ارزشمند مخاطب بیشتری را جذب کند که در دسترسی به این منظور چندان موفق نیست. داستانهای این مجموعه فاقد لحن است در حالی که روند داستانها در مجموعهای که پر از دیالوگهای جورواجور است میشد با لحنهای متنوع خواندنی و گیراتر باشد.
به نظرمیرسد تعداد داستانها در این مجموعه کم است و نویسنده میتوانست طرحهای بیشتری با موضوعات مختلف در آن بگنجاند. اگر بخواهیم با نگاه موشکافانه به اثر توجه کنیم باید گفت سختی کار نگارش موضوعات ارزشی در نحوه ارائه آن است.

کتاب شامل هشت داستان کوتاه با عناوین ذیل است که عبارتند از «گذرگاه»، «نخودهای زرد و کشمشهای سبز تیزابی»، «عکسهای امام حسین(ع)»، «درد ترکهی آلبالو»، «شهید خودم»، «مزاحمت»، «سَرِ بازِ خانم معلم» و «آقام بیخود احترام کسی را نداشت».

وسایلم را می ریزم داخل کیفم. صدای زنگ مدرسه توی گوشم می پیچد. تا زنگ زده می شود، اصلا نمی فهمم چطور از کلاس دویده ام بیرون. آقای شهبازی، ترکه به دست، به سمت در می آید که من از در بزرگ و آهنی دویده ام توی کوچه ی باریک. شوهر خانم معلم، با یک ژیان سبز، منتظر پارک کرده است تا زنش از کلاس بیاید و سوارش کند. مرد خوش تیپی است، ولی من ازش خوشم نمی آید. یک بارانی می پوشد که به قد بلندش خوب می آید؛ مثل کارآگاه آیرون ساید در سریال آمریکایی دوشنبه ها...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

حنظله ...

کتاب خیلی خوبی بود. داستانهاشو دوست داشتم،مخصوصا داستان ترکه ی آلبالو رو.

9 دی 1399

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما