loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عصر شکوهمند رجعت

ناشر کتاب جمکران

نویسنده محمدرضا اکبری

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 304

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در کتاب "عصر شکوهمند رجعت" سعی شده است با مراجعه به آیات و روایات به تجزیه و تحلیل علمی مساله رجعت پرداخته شده و تحقیقی پیرامون برخی از روایات ضعیف یا متعارض وارد شده در این زمینه صورت گیرد و اختلاف نظرها و شبهات وارد شده در این زمینه بررسی گردد.

از این رو نگارنده ابتدا به بحث درباره تعریف رجعت و اثبات آن از نظر علمی، عقلی و نقلی پرداخته و جایگاه اعتقادی رجعت را بررسی نموده است. آنگاه برخی از سوالات و شبهات مهم در مورد رجعت و تحریف آن را مطرح و پاسخ میگوید.

در ادامه درباره ویژگی های رجعت و اهداف آن مباحثی را مطرح مینماید و کیفیت رجعت امام حسین (ع)، امام علی (ع) و انبیاء و ائمه را از منظر روایی بیان میکند. وی همچنین به اوضاع جهان در عصر ظهور و رجعت اشاره کرده و این دوران را درخشانترین دوران زندگی بشر عنوان میکند.
این کتاب در دوازده فصل در مورد رجعت، پایگاه، تحریف و جایگاه آن و نیز رجعت های ویژه و وضعیت جهان پس از رجعت به بحث و گفت و گو پرداخته است.

در قسمتی از مقدمه کتاب چنین آمده است:
"بحث رجعت یکی از مباحث دیرینه معارف اسلامی است که آیات و روایات فراوانی را به خود اختصاص داده است. تاثیر رجعت در تحولات آینده جهان و بازگشت شخصیت های مهم و تاثیر گذار تاریخ که به ایمان و کفر خالص، دست یافته اند، رجعت را در صدر مسائل مهم عصر ظهور و پس از آن قرار داده است و رویارویی انبیا و ائمه(ع) با دشمنان سرسخت، خود بر اهمیت و حساسیت آن افزوده است. روز رجعت روز شکوه، پیروزی و حاکمیت مومنان ناب و عذاب و ذلت کسانی است که به کفر خالص رسیده اند."

همچنین در جایی دیگر می نویسد:
"نوشته حاضر که به عصر شکوهمند رجعت نامگذاری شده است با تحلیل های علمی، بررسی دقیق آیات و روایات، تحقیق پیرامون روایات متعارض و ضعیف، بررسی اقوال بزرگان و اختلاف هایی که درباره معارف رجعت دارند، همچنین فصل بندی دقیق و تفکیک مباحث و جداسازی رجعت مومنان و معصومین(ع) در شکل رجعت های ویژه، با حفظ انسجام و نظم حاکم بر مطالب، معارف رجعت را به دور از طرح خام روایات و برداشت های سطحی و بی اساس، در دوازده فصل به صورت جامع و نوین تالیف گردیده است."

مطالب کتاب در دوازده فصل به شرح ذیل تدوین یافته است:
فصل اول: مفهوم رجعت،
فصل دوم: اثبات رجعت،
فصل سوم: جایگاه اعتقادی رجعت،
فصل چهارم: پاسخ به اشکال ها،
فصل پنجم: تحریف رجعت،
فصل هفتم: اهداف رجعت،
فصل هشتم: رجعت های ویژه(1) رجعت امام حسین(ع)،
فصل نهم: رجعت های ویژه(2) رجعت امیرالمومنین(ع)،
فصل دهم: رجعت های ویژه(3) رجعت انبیا و ائمه(ع)،
فصل یازدهم: وضعیت جهان پس از عصر ظهور،
فصل دوازدهم: وضعیت جهان پس از امام حسین(ع).
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما