loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

میهمان آفتاب: تشرف ابوالحسن ضراب

5 (1)

ناشر موعود عصر (عج)

نویسنده گروه پژوهشی مؤسسه فرهنگی دارالهدی

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 160

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

اراده حق تعالی بر این قرار گرفته است که حجت خود، حضرت بقیه­الله را غیبتی صغرا و غیبتی کبرا مقدّر و مقرر کند و در ایام غیبتش رؤیت و مشاهده آن سرّ خدا، بر هر کس حاصل نخواهد شد، مگر افرادی خاص از شیعیان و اولیای خدا.

سیره صالحان و اولیاء و کاملان بر آن بوده است که در خصوص شرفیاب شدن خویش به محضر حضرت بقیه­ الله یا ادعایی نداشته اند و لب از گفتن این راز فرو می بسته اند و یا بسیار با احتیاط و مراعات همه جوانب، پای سخن به میان می کشیده اند تا اهل خیال، به جهل، سفره ای نگشایند و به وهم، طعمه ای نرُبایند.

تشرف ابوالحسن ضراب اصفهانی، در شمار تشرفاتی است که آن را علمایی مانند شیخ طوسی و محمد بن جریر طبری امامی نقل کرده و بزرگانی همچون سید بن طاووس و علامه مجلسی تأیید کرده اند و در کتاب های روایی خویش آورده اند.

این تشرف در زمانی اتفاق افتاده که تعداد شیعیان اندک و فضای حاکم بر اجتماع فضایی کاملا مسموم و برای شیعیان پر از خوف و خطر و دوستان اهل بیت(ع) مامور به تقیه بوده اند، چرا که حکومت غاصب بنی العباس درصدد خاموش کردن نور الهی بودند و این کتاب، روایت کامیابی و حکایت شرفیابی او است.

در این کتاب ابتدا داستان تشرف، به قلمی روان و روشن از بزرگان و علمایی مانند شیخ بزرگوار طوسی و سید شریف، ابن طاووس و شیخ بزرگ طبری، نقل شده سپس بعد از بیان نکات شیرین و قابل توجه داستان، با تحلیلی شیوا و شرحی مختصر و گویا، راویان روایت و صحت استناد حکایت بررسی شده است.

از آنجا که این ملاقات میوه ای شیرین و ناب مانند "صلوات ابوالحسن ضرّاب" دارد با نقل آن صلوات، در فصلی جداگانه به اهمیت صلوات و آثار و برکات، احکام و آداب و نتایج ناگوار ترک آن پرداخته و در پایان به نکاتی درباره اسرار صلوات بر محمّد و آل محمّد اشاره می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما