loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جریان شناسی چپ در ایران

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 4069 10003022
210,000 189,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب جریان شناسی چپ در ایران، نوشته حمید احمدی حاجیکلایی است و در انتشارات سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است. این کتاب جدیدترین تحقیق در زمینه جریان شناسی گروه های چپ و توده ای در ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی است که در صدد بررسی و تعقیب پیدایی، تکوین، تطور، زوال و افول جریان و جنبش چپ در ایران به صورت "سرگذشت پژوهشی" است.

کتاب جریان شناسی چپ در ایران، شامل پنج فصل است. در فصل نخست به کارکردها، اندیشه ها و نظریه های مارکسیستی و جریان چپ به لحاظ نظری و مشی عملی و بروز و ظهور آن ها در قالب احزاب و گروه های سیاسی پرداخته شده است.
فصل دوم کتاب به دوره آغازین جریان چپ در ایران (از مشروطیت تا سال 1320) توجه دارد.

در فصل سوم کتاب "جریان شناسی چپ در ایران" به تفصیل وضعیت جریان چپ در دهه های 1320 و 1330 گزارش شده است. فصل چهارم این کتاب به تحولات جریان چپ در دهه های 1340 و 1350 و تا پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته و در فصل پنجم فعالیت جریان چپ پس از انقلاب اسلامی بررسی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما